Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Østre Toten kommune

Demenskoordinator - 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Arbeidssted: 

Labo er et flott og moderne helsebygg som ble tatt i bruk i 2020 og har 111 sykehjemsplasser.

Labo rommer også dag- og aktivitetstilbud, kjøkken, kafe` og lokaler for hjemmetjenesten, tildelingsenheten og fysio- og ergoterapitjenesten.

Hjemmetjenesten er organisert i 4 avdelinger, 3 mestring- og oppfølgingsteam, 1 oppfølgingsteam med ansvarsområder: hjemmehjelp, nattjenesten, BPA, kreft- og demenskoordinator.

 

Fakta om stillingen: 

Koordinatorstillinger innen fagfeltene kreft og demens er tilknyttet ambulerende hjemmetjenester i Østre Toten kommune.

Demenskoordinator skal fungere som et bindeledd mellom personer med demens og deres pårørende, og de ulike delene av tjenesteapparatet. I tillegg skal demenskoordinator være synlig og tilgjengelig for alle personer med demens og deres pårørende.

Demenskoordinator skal bidra til utvikling av kunnskap om demens til ansatte i organisasjonen. Demensomsorgen i Østre Toten kommune holder høy kvalitet og er stadig under utvikling for å imøtekomme fremtidige behov hos våre innbyggere.

Demenskoordinator skal være bidragsyter i hele helse og omsorg.

Ligger ditt hjerte i demensomsorgen, og har du et brennede engasjement til å skape gode realsjoner i pasient og pårørende arbeid og til dine kollegaer og samarbeidspartnere?

Da er du den vi leter etter.

 

Vi har ledig 100 % fast stilling som demenskoordinator. Arbeidstiden er 37,5 timers uke med arbeid på dagtid hver 4. helg.

 

Arbeidsoppgaver:

 -       Demenskoordinator skal jobbe pro-aktivt og være i stand til å forme stillingen etter behovene i kommunen.

 -       Demenskoordinator skal jobbe målrettet ut fra både nasjonalt og kommunalt planverk.

 -       Kvalitetssikre tjenesten ved å bidra til at rutiner for samarbeid og samhandling implementeres på systemnivå, samt lage arenaer for utveksling og samhandling

 -       Skal være pådriver i utviklingen innen fagområdet på både individ- og systemnivå

 -       I hjemmetjenesten er det egne demenskontakter.Demenskoordinator skal være pådriver og koordinator for dette arbeidet.

 -       Nær samhandling med saksbehandlere, øvrige fagkoordinatorer, sykehjem, hjemmetjenester, kommunens terapeuter, samt spesialisthelsetjenesten.

 -       Bidra i kommunalt og interkommunalt samarbeid innenfor fagfeltet for å oppnå kompetanseheving og bidra til bedre ressursutnyttelse      

-       Faglig utvikling og etisk refleksjon     

-       Tilrettelegge for god informasjon, undervisning og veiledning til brukere og pårørende for å bidra til helhetlige og koordinerte tjenester.

-       Demenskoordinator skal bidra til at personer med demens kan bo i eget hjem, og mestre egen hverdag lengst mulig på best mulig måte. Med hovedfokus på «hva er viktig for deg?»

-       Demenskoordinator er en pådriver og bidragsyter i samarbeidet med de frivillige, pasientforeninger og andre ikke-kommunale tilbud og har fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid hos personer med demens.

-       Oppfølging av tiltakspakke demens i samarbeid med hjemmetjenesten og videreføre tjenesten tidlig innsats.

-       Kartlegging av personer med demens i samråd med fastlege, tildelingsenheten

Det kan bli endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområde som følge av pågående interne utviklingsprosesser.  

 

Kvalifikasjoner:

-       3 årig høyskoleutdanning innen helse- eller sosialfag. Fortrinnsvis offentlig godkjent sykepleier.

-       Videreutdannelse innen demens og alderspsykiatri vil være en fordel.

-       Kunnskap og erfaring i arbeid med personer med demens og deres pårørende.

-       Erfaring fra koordineringsarbeid i kommune-Helsetjenesten og eller/ spesialist helsetjenesten.

-       Gode norsk kunnskaper både muntlig og skriftlig.

-       Førerkort klasse b.

-       Politiattest må fremlegges før tiltredelse.

-       Personlig egnhetet vil vektlegges sterkt i denne stillingen.

-       Må kunne beherske norsk skriftlig og muntlig og ha god fremstillingsevne.

 

 Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Egenskaper:

 

-       Gode samarbeidsevner og samhandlingskompetanse.

-       Tillitsskapende med høy integritet

-       Tydelig og evner å sette retning.

-       Initiativrik og løsningsorientert.

-       Evne til å arbeide selvstendig, samt være en pådriver.

-       Ha god systemkompetanse.

-       Ansvarfull, kontaktskapende og strukturert.

-       Personlig egnethet vil bli vektlagt.

-       Gode kommunikasjonsferdigheter.

-       Inneha digital kompetanse.

 

Vi tilbyr:

 

-       En spennende arbeidshverdag med varierte oppgaver.

-       En tjeneste i endring med spennende utfordringer

-       Gode muligheter for faglig utvikling.

-       Godt arbeidsmiljø.

 

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.