• Company
    Kristiansund kommune
  • Application deadline
    24.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6452189
  • Look here for other jobs from Kristiansund kommune
Vacancy

Kristiansund kommune

Daglig leder - Kontrollutvalgets sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune søker en tydelig, uavhengig og analytisk sterk leder til sekretariatet for kontrollutvalget. Stillingen innebærer å lede sekretariatsfunksjonen for kontrollutvalget i Kristiansund kommune og å levere sekretariatstjenester til kommunene Smøla, Rindal, Surnadal, Tingvoll, Averøy og Aure.

Sekretariatet skal sikre at kontrollutvalget kan utføre sitt lovpålagte samfunnsoppdrag etter kommuneloven kapittel 23.

Stillingen er per tiden formelt ansatt i Kristiansund kommune, men er faglig direkte underlagt kontrollutvalget. Sekretariatsfunksjonen skal være uavhengig av kommunens administrasjon og revisjonen, og stillingen kan ikke ha andre arbeidsoppgaver i kommunen, jf. kommuneloven § 23-7. Organisasjonsformen for sekretariatet er under vurdering.

Arbeidsoppgaver
  • lede sekretariatets daglige virksomhet og sikre etterlevelse av kontrollutvalgets mandat
  • saksforberedelse, kvalitetssikring og utforming av innstillinger til kontrollutvalget
  • påse at saker er forsvarlig utredet og at kontrollutvalgets vedtak følges opp, jf. kommuneloven § 23-7
  • sørge for forsvarlig journalføring og arkiv i tråd med arkivregelverket, og at dokumenter er tilgjengelige og søkbare
  • budsjett- og økonomioppfølging for sekretariatet
  • samarbeid med kontrollutvalgets leder og medlemmer
  • reisevirksomhet mellom deltakerkommunene
Kvalifikasjoner
  • minimum fireårig relevant høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis innen: jus, revisjon, økonomi, offentlig administrasjon, statsvitenskap eller annen relevant samfunnsvitenskapelig utdanning
  • svært gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk
  • god rolleforståelse og evne til å ivareta sekretariatets uavhengige rolle
  • erfaring med forvaltning, offentlig rett eller revisjon er en fordel
  • god digital kompetanse, herunder saksbehandling og dokumenthåndtering
  • førerkort klasse B og mobilitet til å dekke kommunene i samarbeidet
Personlige egenskaper 
  • høy integritet og sterk etisk bevissthet
  • evne til å jobbe selvstendig, strukturert og med stor grad av ansvar
  • gode samarbeidsevner og trygg i dialog med både politisk nivå og administrasjon
  • sterke analytiske evner og evne til å kommunisere klart og presist
Vi tilbyr
  • en viktig og selvstendig lederrolle med samfunnsbetydning
  • faglig utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
  • et miljø med høy grad av tillit og ansvar
  • offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

  • Company
    Kristiansund kommune
  • Application deadline
    24.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6452189
  • Look here for other jobs from Kristiansund kommune