• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    09.10.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1255, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4704222
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 28.09.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Controller med interesse for analyse, utvikling og virksomhetsstyring søkes

Offentlig forvaltning

Vi søker etter en dyktig økonom som kan forsterke vårt team innen økonomi- og virksomhetsstyring og med hovedansvarsområdet barnevernstjenesten. Bydelens økonomiske utfordringer gjør at det er ekstra viktig å fremskaffe godt beslutningsgrunnlag. Dette får du bidratt med gjennom å videreutvikle arbeidet med virksomhetsstyring, analyser og prognoser, sammen med bydelens øvrige controllere og ansatte.

Grunnet den økonomiske situasjonen, ny barnevernlov og oppvekstreform, så er barnevernet inne i en spennende utviklingsfase. Som controller vil du være sentral i oppfølgings- og utviklingsarbeidet og fungere som både rådgiver, støttespiller og veileder for barnevernstjenestens ledere og øvrige ansatte. 

Stillingen er organisert i enhet økonomi, rapporterer direkte til økonomisjef og vil være en del av et økonomiteam med 5 siviløkonomer/høyt utdannede økonomer, som alle jobber tverrsektorielt og har god forståelse for de ulike tjenestene. Vi har et godt arbeidsmiljø og er opptatt av å finne en medarbeider som trives og bidrar i miljøet.

Arbeidsoppgaver:

  • Analyser og prognoser
  • Utvikle og følge opp KPI'er
  • Årsbudsjett og økonomiplan
  • Rapportering og statistikk
  • Internkontroll, risikovurdering og virksomhetsstyring
  • Pådriver i arbeidet med effektivitets- og utviklingsarbeid
  • Bistå ved inngåelse av kontrakter
  • Rådgivning og opplæring av budsjettansvarlige
  • Eventuelt bistå innenfor andre deler av enhetens ansvarsområder

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskole-/universitetsutdanning på masternivå, gjerne siviløkonomi eller lignende. Relevant utdanning på bachelornivå kombinert med relevant erfaring, kan kompensere for utdanningskravet.
  • God IT brukerkompetanse; meget gode kunnskaper i Excel
  • God regnskapsforståelse og erfaring med økonomistyring og analysearbeid
  • Gode norskkunnskaper (skriftlig og muntlig)
  • Erfaring fra offentlig virksomhet er en fordel
  • Erfaring med kunnskapsformidling og rådgivning er en fordel
  • Personlig egnethet vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Analytisk
  • Strukturert og nøyaktig
  • Utviklingsorientert
  • God helhetsforståelse
  • Evner å presentere økonomifaget på en enkel og forståelig måte
  • Selvstendig og samtidig en god lagspiller
  • Tar ansvar og har høy gjennomføringsevne 
  • Godt humør og trives med en hektisk arbeidshverdag fylt med ulike problemstillinger
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr:

  • Varierte og interessante oppgaver
  • Gode påvirkningsmuligheter til å forme rollen
  • Gode kurs og opplæringsmuligheter
  • Et inkluderende arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning. Arbeidstiden er 37 timer 55 min pr uke inkludert spisepause
  • Oslo kommunes pensjons- og forsikringsordninger (www.opf.no).
  • Stillingen lønnes som spesialkonsulent II i lønnstrinn 50-57 (for tiden kr 711 300 - 816 800) i Oslo kommunes lønnsregulativ avhengig av kvalifikasjoner. 

I januar 2022 flyttet vi inn i toppmoderne lokaler sentralt på Holmlia (10 minutter fra Oslo S)

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    09.10.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1255, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4704222
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 28.09.2022