• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0587, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6490365
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
Ledigt jobb

Oslo kommune

Controller

Offentlig forvaltning

Helseetaten jobber sammen for bedre Oslohelse og er kommunens fagetat på området. Vi skal være en attraktiv, mangfoldig og fremtidsrettet arbeidsgiver og samarbeidspartner. Organisasjonen utvikles med vekt på nærvær, heltidskultur, åpenhet, etiske regler og et godt arbeidsmiljø. Vi jobber kunnskapsbasert og samhandler smidig på tvers av virksomheten. 

Økonomiseksjonen i Helseetaten har et bredt økonomifaglig ansvar. Vi ønsker å utgjøre en forskjell for etatens forvaltning av de økonomiske ressurser til beste for innbyggeren gjennom at de anvendte midler allokeres til best mulige tjenester som treffer innbyggerens behov.

Hos oss kan vi love en spennende hverdag hvor du får bli med på å videreutvikle arbeidet med virksomhetsstyring, analyser og prognoser, herunder bruk av løsningen framsikt og du blir med å etablere et helt nytt administrativt dasjbord. Regnskapet vårt utarbeides i Agresso.

Vi ønsker å få deg med på laget som er kunnskapsrik og ambisiøs innen økonomifaget og som kjenner deg inspirert av å kunne bidra til enda bedre kvalitet i arbeidet vårt med økonomisk analyse, prediksjon og virksomhetsstyring.

Vi ser etter deg som ønsker å bli en sentral person i økonomiseksjonen hvor du kan bidra inn som en faglig støttespiller til etatens ledere og ledergruppe. Med din verdifulle innsikt og økonomiske analyser blir du en viktig medspiller for å sikre lønnsom og effektiv drift. Økonomiseksjonen er en viktig tilrettelegger for at etaten skal kunne ta de riktige økonomiske beslutningene i årene framover.

Samarbeid og kompetansedeling er en naturlig del av arbeidsdagen i økonomiseksjonen og i etaten. Du vil hos oss jobbe både analytisk og i direkte engasjement med den løpende driften ute i avdelingene. Du vil sammen med dine kolleger og økonomisjefen være tett på etatens ledelse. Vi har innrettet arbeidet vårt slik at hver Kontroller har et ansvarsområde som er direkte koblet til en eller flere av etatens tjenesteområder. I denne stillingen vil man ha et spesielt ansvar for økonomistyring og analyse i et makro perspektiv, herunder spesielt følge opp øremerkede midler og prosjektøkonomi.

Vi har et godt arbeidsmiljø med høy faglig kvalitet, gode kolleger og en flat organisasjonsstruktur. De kommende år vil vi være i et generasjonsskifte så rollens utforming vil kunne endres noe over tid. Vi håper at nettopp du er den vi ser etter som vil trives og bidra til et enda bedre både faglig og sosialt miljø.

Kvalifikasjoner:

Gode dataferdigheter, avansert bruk av Excel og pivottabeller, datavarehus og verktøy for interaktiv analyse og datavisualisering  (Power BI)
Analytisk og helhetstenkende - du kan sette økonomistyringen inn i kontekst og er god på å sette deg inn i virksomheten

Kunnskap om håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid
Utdanning innenfor økonomi og administrasjon på Master nivå eller tilsvarende
Kunnskap om og erfaring fra kommunal økonomistyring og fra offentlige anskaffelser er en fordel
God økonomifaglig bakgrunn samtidig som du har forståelse for regnskap
Tre til fem års erfaring som økonomikontroller eller tilsvarende
Kjennskap til gjeldende lovverk innen offentlig virksomhet

Personlige egenskaper:

Setter deg raskt inn i virksomhetens utfordringer og motiveres av å støtte virksomhetens ledere i deres daglige drift

Gode mellommenneskelige kommunikasjonsevner og samarbeider godt på tvers av enheter, fagområder og nivåer

Liker å ha oversikt, er analytisk og ser sammenhenger og helheter på tvers av organisasjonen

Jobber selvstendig, skaper fremdrift og har god gjennomføringsevne

Vise til høy grad av faglig integritet og vilje til å sette deg inn i nye ting

Vi tilbyr:

God tjenestepensjon og gode forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Gode lønnsvilkår innenfor rammeverket  til Oslo Kommune og vår sektor
Fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for å jobbe noe hjemmefra
Trivelige kolleger i et godt arbeidsmiljø
Egenutvikling og kompetanseheving
Moderne og sentrale kontorlokaler

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0587, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6490365
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune