Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
10.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5923147Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 28.10.2024
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Byplanlegger Samferdsel
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av et stort og kompetent fagmiljø for byutvikling.
Vi jobber med utvikling av den aktive, attraktive og bærekraftige byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
Som medarbeider i Samferdselsavdelingen vil du delta i planleggingen av transport- og samferdselsanlegg i byen vår. Avdelingen sørger for samordnet areal- og transportplanlegging i et større perspektiv, og arbeider for god utforming og integrering av løsningene i byen. For at Bergen skal bli en bærekraftig by er det vesentlig å få til et godt samspill mellom gående, syklende, kollektivtransport og annen trafikk i byrom, gater og veier. Å skape den bærekraftige byen er krevende og spennende.
De nærmeste årene skal Samferdselsavdelingen lede arbeidet med å regulere Bybanens byggetrinn 5 fra Kaigaten til Ytre Sandviken, og avdelingen trenger mer kapasitet til alle oppgavene fremover.
Om du trives i et faglig og kreativt arbeidsmiljø, med både store og små utfordrende oppgaver knyttet til interessemotsetninger og fellesskapsløsninger, så er dette jobben for deg og vi ser frem til din søknad hos oss!
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høyskole/universitetsnivå med hovedfag eller mastergrad innenfor tema som byutvikling, trafikk/samferdsel eller arkitektur/landskap.
- Søkere med Bachelorgrad innen gjeldende fagområder må ha relevant arbeidserfaring i tillegg.
- Kompetanse og erfaring innen utredninger, planlegging, regulering eller prosjektering og utforming av samferdselsanlegg i byområder er en fordel. .
- Erfaring med prosjektarbeid i store, komplekse prosjekt med mange deltakere, og/eller erfaring innen prosjektledelse og prosjektadministrasjon er en fordel.
- Erfaring med planlegging etter plan- og bygningsloven.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Det kan være aktuelt å ansette nyutdannede, avhengig av sammensetningen av vårt team.
Personlige egenskaper:
- Du er engasjert, har godt humør og liker å skape resultater sammen med andre.
- Du er strukturert, systematisk og evner å arbeide målrettet og selvstendig.
- Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger.
- Du trives med å ha varierte arbeidsoppgaver og er løsningsorientert.
- Du trives med å jobbe på lag med andre og deler din kompetanse og erfaring.
Personlige egenskaper vektlegges.
Vi tilbyr:
- Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement.
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver i Bergens største miljø for byutvikling.
- Fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler i kombinasjon med «arbeid hjemmefra/fjernarbeid».
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling hos en solid og profesjonell organisasjon.
- Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger.
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
10.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5923147Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 28.10.2024