Vacancy

Lillestrøm Kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Kommunalområde byggesak i Lillestrøm kommune søker etter to saksbehandler; en fast stilling og ett 12 måneders vikariat hos avdeling byggesak indre. 

Du skal arbeide som saksbehandler i byggesaksbehandlingen, og følge opp eventuelle endringer eller klager i byggesakene som du har behandlet. I tillegg vil du delta i møter og forhåndskonferanser. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt. Du vil også bidra til en by- og stedsutvikling som gjør at kommunen når sine mål om å skape en attraktiv og bærekraftig kommune gjennom behandling av byggesaker.

Kommunalområde byggesak består av fem avdelinger, hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging, oppmåling og matrikkelføring og veiledning innenfor våre områder. Vi bidrar blant annet til at byens grønne utvikling og gode bokvalitet ivaretas i tråd med plan- og bygningsloven, forurensningsloven, marka- og naturmangfoldloven. Avdeling indre behandler et stort spenn av saker, men i hovedsak eneboliger, næring, tilbygg, påbygg og garasjer. Vårt kommunalområde har for tiden ca. 45 ansatte. Avdeling indre består av 9 ansatte.

Kvalifikasjoner:

  • Du er utdannet på universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
  • Du har gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du bør ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker
  • Du bør ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Du bør ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
  • Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du bør ha gode veilednings- og formidlingsevner
  • Søkere med relevant realkompetanse og lang erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan unntaksvis bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
  • Du er løsningsorientert og kan tilegne deg ny kunnskap raskt
  • Du har høy arbeidskapasitet og leverer oppgaver innen frist
  • Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • Du har evnen til å jobbe selvstendig, og samarbeider godt
  • Du liker å yte service
  • Personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Et godt fagmiljø- innenfor plan- og byggesaksbehandling i en av landets 10 største kommuner
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Et meget godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kolleger
  • Opplæring av nyansatte og fadderordning 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet