• Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    06.11.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5931203
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 28.10.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Kommunalområde byggesak i Lillestrøm kommune søker etter inntil fire nye saksbehandlere til avdelingene for byggesaker. Vi søker av disse fire etter inntil to erfarne saksbehandlere, og inntil to uerfarne saksbehandlere. 

Du skal arbeide som saksbehandler i byggesaksbehandlingen, og følge opp eventuelle endringer eller klager i byggesakene som du har behandlet. I tillegg vil du delta i møter og forhåndskonferanser. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt. Du vil også bidra til en by- og stedsutvikling som gjør at kommunen når sine mål om å skape en attraktiv og bærekraftig kommune gjennom behandling av byggesaker

Kommunalområde byggesak består av fire avdelinger, hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging samt oppmåling og matrikkel. Vi bidrar blant annet til at byens grønne utvikling og gode bokvalitet ivaretas i tråd med plan- og bygningsloven, forurensningsloven, marka- og naturmangfoldloven. Kommunalområde byggesak er organisert under samfunn og kultur som består av fire kommunalområder; samfunnsutvikling, by- og stedsutvikling, byggesak og kultur & inkludering. Avdeling store bygg og anlegg behandler saker innenfor sentrumsområder og felt regulert til blokkbebyggelse, næring, kontor, industri, skole og barnehage m.m.  
Avdeling ytre behandler saker i det geografiske området som var tidligere Fet og Sørum kommune. Dette kan omfatte alt fra boliger, saker i LNF-område, samt andre tiltak. Vårt kommunalområde har for tiden ca. 40 ansatte.

Kvalifikasjoner:

  • Du er utdannet på universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
  • Søkere med relevant realkompetanse og lang erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan unntaksvis bli vurdert som kvalifisert søker
  • Du har gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du bør ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker eller som ansvarlig søker
  • Du bør ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Du bør ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
  • Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du bør ha gode veilednings- og formidlingsevner


Særskilt for stilling som erfaren saksbehandler:

  • Du må ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker eller som ansvarlig søker
  • Du må ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Du må ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
  • Du må ha god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du må ha gode veilednings- og formidlingsevner

 

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
  • Du er løsningsorientert og kan tilegne deg ny kunnskap raskt
  • Du har høy arbeidskapasitet og leverer oppgaver innen frist
  • Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • Du har evnen til å jobbe selvstendig, og samarbeider godt
  • Du liker å yte service
  • Personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Et godt fagmiljø- innenfor plan- og byggesaksbehandling i en av landets 10 største kommuner
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Et meget godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kolleger
  • Gode faglige systemer og opplæring av nyansatte
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

 

  • Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    06.11.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5931203
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 28.10.2024