Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
10.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0754, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4582090Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 26.04.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Bo-oppfølger med koordineringsansvar
Offentlig forvaltning
Bydel Vestre Aker utvider arbeidet rundt bo-oppfølging og søker deg som har et stort faglig engasjement, pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggere og ansatte i Bydel Vestre Aker. Seksjon for Bolig og eiendom har et viktig koordineringsansvar for bolig- og eiendomsområdet i hele bydelen og samarbeider tett med alle avdelinger. Seksjonen er organisert sammen med NAV.
Til seksjonen ligger bl.a. følgende ansvarsområder;
- forvaltning av boligsosiale virkemidler og tilskuddsordninger, samt bomiljøarbeid
- forvaltning, drift og vedlikehold av bydelens til enhver tid totale eiendomsportefølje, samt grønt- og utearealer, som bydelen eier eller leier inn
- fremskaffing og tildelinger av bolig, i tett samarbeid med private og offentlige utleiere
- inn- og utleie, kontraktsoppfølging og fakturering
- oppfølging av drifts- og serviceavtaler, herunder strøm, renhold og vedlikeholdstjenester
- fakturahåndtering
- utbyggingssaker/reguleringssaker
Som bo-oppfølger vil du ha et særlig ansvar for oppfølgingen av vanskeligstilte innbyggere i egen bolig. Du vil i tillegg koordinere bo-oppfølgingstilbudet. Det forventes at du bidrar inn på andre ansvarsområder i seksjonen ved behov. Bydelen er i utvikling og du må være fleksibel og trives med endring. Ansvarsområder og arbeidsoppgaver, samt hvor disse er organisert i bydelen, kan endres underveis.
Arbeidsoppgaver:
- Veiledning og oppfølging av brukere i egen bolig, herunder hjelp med praktiske gjøremål og kontakt med utleier.
- Oppfølging og koordinering av individuell plan/boplan.
- Koordinering av bydelens bo-oppfølgere.
- Bomiljøarbeid.
- Bistå i flytteprosesser.
- Tett samarbeid med NAV, bydel og aktuelle aktører i spesialisthelsetjenesten.
- Bistå brukere med kartlegging av økonomi.
- Kartlegging av brukerens situasjon i akuttsaker og ved bekymringsmeldinger.
Stillingens oppgaver forutsetter et tett samarbeid med NAV, bydelens tjenesteapparat, Boligbygg, Oslobygg og andre etater i kommunen, samt andre aktører innenfor bolig og eiendom.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosialt arbeid eller tilsvarende.
- Erfaring fra bo-oppfølging er en fordel.
- Gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremvises før eventuell tiltredelse.
- God systemforståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.
- God økonomiforståelse.
Personlige egenskaper:
- Strukturert, målrettet, nøyaktig og får oppgavene unna effektivt.
- Praktisk anlagt.
- Selvstendig og uredd.
- Fleksibel og endringsvillig.
- En relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter.
- Gode serviceholdninger og respektfull i møte med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
- Tydelig og grensesettende, tålmodig og ressursbærende.
Vi tilbyr:
- Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø.
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Gode pensjonsvilkår.
- Fleksitidsordning.
- Ansettelse i stilling som bo-oppfølger (Fagkonsulent ramme 5701, alt. 11, ltr 43).
Det tas forbehold om at stillingen godkjennes av medbestemmelsesutvalget (MBU)
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
10.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0754, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4582090Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 26.04.2022