• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4582090
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 26.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Bo-oppfølger med koordineringsansvar

Offentlig forvaltning

Bydel Vestre Aker utvider arbeidet rundt bo-oppfølging og søker deg som har et stort faglig engasjement, pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggere og ansatte i Bydel Vestre Aker. Seksjon for Bolig og eiendom har et viktig koordineringsansvar for bolig- og eiendomsområdet i hele bydelen og samarbeider tett med alle avdelinger. Seksjonen er organisert sammen med NAV.

Til seksjonen ligger bl.a. følgende ansvarsområder; 

  • forvaltning av boligsosiale virkemidler og tilskuddsordninger, samt bomiljøarbeid
  • forvaltning, drift og vedlikehold av bydelens til enhver tid totale eiendomsportefølje, samt grønt- og utearealer, som bydelen eier eller leier inn
  • fremskaffing og tildelinger av bolig, i tett samarbeid med private og offentlige utleiere
  • inn- og utleie, kontraktsoppfølging og fakturering
  • oppfølging av drifts- og serviceavtaler, herunder strøm, renhold og vedlikeholdstjenester
  • fakturahåndtering
  • utbyggingssaker/reguleringssaker

 

Som bo-oppfølger vil du ha et særlig ansvar for oppfølgingen av vanskeligstilte innbyggere i egen bolig. Du vil i tillegg koordinere bo-oppfølgingstilbudet. Det forventes at du bidrar inn på andre ansvarsområder i seksjonen ved behov. Bydelen er i utvikling og du må være fleksibel og trives med endring. Ansvarsområder og arbeidsoppgaver, samt hvor disse er organisert i bydelen, kan endres underveis.

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning og oppfølging av brukere i egen bolig, herunder hjelp med praktiske gjøremål og kontakt med utleier.
  • Oppfølging og koordinering av individuell plan/boplan.
  • Koordinering av bydelens bo-oppfølgere.
  • Bomiljøarbeid.
  • Bistå i flytteprosesser.
  • Tett samarbeid med NAV, bydel og aktuelle aktører i spesialisthelsetjenesten.
  • Bistå brukere med kartlegging av økonomi.
  • Kartlegging av brukerens situasjon i akuttsaker og ved bekymringsmeldinger.

Stillingens oppgaver forutsetter et tett samarbeid med NAV, bydelens tjenesteapparat, Boligbygg, Oslobygg og andre etater i kommunen, samt andre aktører innenfor bolig og eiendom.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialt arbeid eller tilsvarende.
  • Erfaring fra bo-oppfølging er en fordel.
  • Gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremvises før eventuell tiltredelse.
  • God systemforståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.
  • God økonomiforståelse.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, målrettet, nøyaktig og får oppgavene unna effektivt.
  • Praktisk anlagt.
  • Selvstendig og uredd.
  • Fleksibel og endringsvillig.
  • En relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Gode serviceholdninger og respektfull i møte med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
  • Tydelig og grensesettende, tålmodig og ressursbærende.

Vi tilbyr:

  • Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø.
  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Gode pensjonsvilkår.
  • Fleksitidsordning.
  • Ansettelse i stilling som bo-oppfølger (Fagkonsulent ramme 5701, alt. 11, ltr 43).

 

Det tas forbehold om at stillingen godkjennes av medbestemmelsesutvalget (MBU)

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4582090
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 26.04.2022