Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
01.09.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2001, LILLESTRØM
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
4732117Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 24.08.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Bo- og miljøtjenester søker seksjonsledere, bare grip muligheten!
Offentlig forvaltning
Lederstilling i storkommunen, det er bare å gripe muligheten!
Lillestrøm kommune er en kommune i stadig vekst. Kommunalområdet Bo- og miljøtjenester er en av kommunens største områder, med 3 avdelinger og totalt 24 seksjoner som i dag driftes av 21 seksjonsledere. Her gis det tjenester til over 300 av kommunens innbyggere. Med verdiene tillit, inkludering og nyskapning har vi ambisiøse mål om å bli Norges beste på vårt fagfelt. Vi lyser nå ut etter ledere i to av våre seksjoner: En seksjonsleder i Ambulerende tjenester og en seksjonsleder i boligene Brattli og Bekkefaret.
I Bo- og miljøtjenester har vi fokus på den gode brukerreisen. For å få til dette må vi ha sømløse tjenester hvor ansatte både har endringskompetanse, er kreative og bistår ved behov på tvers av seksjoner. Du vil du være en positiv bidragsyter til et tverrfaglig samarbeid både i og utenfor eget kommunalområde, du vil oppleve en spennende jobb, og være en del av et godt team. Du vil ha gode kollegaer du kan hente inspirasjon fra, og som du kan lene deg til om arbeidsdagen oppleves utfordrende!
Alle tjenestene våre skal være forankret i menneskerettigheter nedfelt av FN konvensjonen om rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne, og den nasjonale veilederen til Helsedirektoratet “Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming”.
Besøk oss gjerne på Instagram:
https://www.instagram.com/unike_boliger/ eller søk oss opp på: unike_boliger
Arbeidsoppgaver:
- Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for drift av egen seksjon iht. ambisiøse mål
- Sikre god kvalitet, gode tjenester og gode brukerreiser
- Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
- Ansvar for personalledelse og økonomistyring
- Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø ved seksjonen
- Ansvar for å følge opp Lillestrøm kommunes overordnede satsinger
- Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant høyskoleutdanning
- Relevant videreutdanning
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende lederutdanning
- God kjennskap til lovverk og retningslinjer for denne type drift
- Erfaring med personal, fag og økonomi oppfølging, herunder budsjett og regnskap
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, samt erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
- Erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging
- God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
- Erfaring fra arbeid hos mennesker med nedsatt kognitiv funksjonsevne
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
Personlige egenskaper:
- Du er en selvstendig leder som er god til å involvere, motivere, delegere og myndiggjøre medarbeidere
- Du er i stand til å bringe tjenesten videre opp og fram i takt med samfunnets utvikling
- Du ser nødvendigheten av endringsprosesser og står trygt i de
- Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
- Du står trygt i interessekonflikter, samt bidrar til å avklare ulike forventninger til tjenestetilbud og utføring
- Du er en tillitsfull, trygg og glad person, har gode samarbeidsevner, er diplomatisk og god på å bygge relasjoner
- Du skaper engasjement og inspirerer dine medarbeidere
- Du er beslutningsdyktig, fleksibel og viser handlekraft
- Du ser nødvendigheten i å ha et godt samarbeid på tvers av avdelinger og seksjoner i og utenfor kommunen
- Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
- Du jobber for at vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
- Vi søker en fremoverlent, kunnskapsrik, innovativ og handlekraftig leder med begge bena godt plantet på bakken
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Muligheter for utvikling av egen arbeidshverdag innen gitte rammer
- Muligheter for personlig utvikling
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Engasjerte arbeidskollegaer
- God pensjons- og forsikringsordning
- Bedriftshelsetjeneste
- Aktivt bedriftsidrettslag
- Kulturtilbud
- Bedriftshytte
Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss, evt så må dokumentasjonen tas med til et evt intervju
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
01.09.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2001, LILLESTRØM
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
4732117Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 24.08.2022