Företag
Hamar kommuneAnsökningstiden
19.10.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4133723Se här för andra jobb från Hamar kommune
- Uppdaterad 04.10.2021
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Hamar kommune
Beredskapskoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Hamar kommune har med virkning fra 01.02.22 ledig 100% stilling - fordelt på 60% beredskapskoordinator/beredskapsrelaterte oppgaver og 40% andre stabsrelaterte funksjoner. Stillingen er p.t. organisatorisk lagt til kommunedirektørens stab og rapporterer for beredskapsfunksjonen direkte til kommunedirektør.
Stillingen inngår i kommunens kriseledelse og er bindeleddet mellom kriseledelsen/krisestaben og sentrale aktører innen samfunnssikkerhetsarbeidet herunder Statsforvalter og Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).
Arbeidsoppgaver:
- I samarbeid med kommunedirektøren, sørge for proaktiv kriseledelse og et profesjonelt beredskapsarbeid i Hamar kommune
- Analysearbeid (risiko- og sårbarhetsanalyser) og beredskapsplanlegging
- Øvingsplanlegging, opplæring og veiledning
- Oppfølging av beredskapsrådet
- Kontaktflate (myndighetskontakt) mot nødetater, forsvaret, sivilforsvaret og frivillige organisasjoner
- Kommunens veterankontakt
- Valgmedarbeider (stortings- og kommunevalg)
- Sekretær for Eldrerådet og Rådet for personer med nedsatt funksjonsevne.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor – eller master innenfor samfunnssikkerhet og beredskap, eller annen relevant utdanning
- For søkere med lang og relevant erfaring kan kravet om formalkompetanse fravikes
- Erfaring fra stillingens arbeidsområder og kommunal forvaltning
- God digital kompetanse og kjennskap til krisestøtteverktøyet DSB-CIM er en fordel.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Det er en forutsetning at den som tilsettes kan sikkerhetsklareres.
Personlige egenskaper:
- Du må kunne samarbeide på tvers både internt og utenfor organisasjonen og samtidig kunne arbeide faglig selvstendig.
- Du må være en god formidler og ha evnen til å engasjere og motivere
- Stillingen krever analytiske ferdigheter, strukturert og effektiv oppgaveløsning innenfor fastsatte frister
- Du må være fleksibel og åpen for endring av arbeidsoppgaver
Vi tilbyr:
- godt arbeidsmiljø
- lønn etter avtale
- gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Företag
Hamar kommuneAnsökningstiden
19.10.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4133723Se här för andra jobb från Hamar kommune
- Uppdaterad 04.10.2021