• Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    19.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6190561
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
Ledigt jobb

Bærum kommune

Barnevernskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barnevernstjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barnevernstjenester med cirka 160 ansatte og 190 fosterhjem, besøkshjem og støttekontakter. Barnevernstjenesten består av seks fagavdelinger og en forvaltningsavdeling. Avdeling barnevernvakt, mottak og akutt har ansvaret for konsultasjons- og mottaksarbeid, saksbehandling av meldinger, forebyggende akuttarbeid og døgntilgjengelig barnevernvakt.

Barnevernvakten i Asker og Bærum er en interkommunal barnevernvakt for Asker og Bærum kommuner, som drives av barnevernstjenesten i Bærum. Barnevernvakten er døgntilgjengelig og har utenfor ordinær arbeidstid tilhold på politistasjonen i Sandvika. Gode kollektivforbindelser både retning Oslo og Asker/Drammen. Barnevernvakten har et godt etablert fagmiljø, med tett tilknytning til barnevernstjenestene i begge kommuner.

Stillingen har tilhørighet i avdeling barnevernvakt, mottak og akutt i barnevernstjenesten i Bærum. Stillingen inngår i turnusarbeid, todelt turnus med arbeid dag/kveld og hver 4. helg. Utenfor barnevernstjenestens ordinære åpningstid bemannes vaktene i barnevernvaktens lokaler på politistasjonen i Sandvika.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant grunnutdanning/bachelor fra universitet eller høgskole er påkrevet. Aktuelle fagretninger er hovedsakelig barnevernspedagog eller sosionom. Andre grunnutdanninger i kombinasjon med relevant videreutdanning eller relevant mastergrad kan vurderes
  • Må ha oppdatert erfaring og kompetanse i barnevernfaglig arbeid og forvaltning
  • Erfaring fra arbeid med barn, unge og familier vektlegges
  • Erfaring fra saksbehandling i førstelinjetjeneste vektlegges
  • Spesifikk erfaring og eventuell videreutdanning/mastergrad relevant for mottak, barnevernvakt eller tilsvarende hendelsesstyrt arbeid vektlegges
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått min. norskprøve B2, skriftlig og muntlig
  • Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser
  • God rolleforståelse, gode samarbeidsevner og en fleksibel innstilling
  • Høy toleranse for stress, og å beholde roen og arbeide strukturert i uoversiktlige situasjoner
  • Gode evner til faglig og etisk refleksjon
  • Evne til, og erfaring fra å jobbe strukturert og planmessig
  • Selvstendig og initiativrik
  • Lærevillig, robust og tåler et variert og høyt arbeidstempo

Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en av Norges største barnevernstjenester som:
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernsfaget, og arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på et godt og trygt arbeidsmiljø
  • Opplæring i Barnesamtalen DCM og mulighet for kurs i nettverksmøteledelse
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjon

Annet

  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju

  • Gyldig politiattest iht. § 12-11 Barnevernsloven må fremlegges før tiltredelse
 

  • Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    19.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6190561
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune