Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillestrøm Kommune

Barnevernskonsulent

Offentlig forvaltning

Barnevernstjenesten i Lillestrøm kommune er en av landets største barnevernstjenester og har pr i dag ca.100 stillinger. Barnevernstjenesten er organisert under virksomhetsområdet Oppvekst. Barnevernstjenesten er fordelt på seksjonene mottak/ undersøkelse, tiltak barn, tiltak ungdom/ettervern, fosterhjem og fag/støtte.
Ønsker du en spennende og læringsrik hverdag hvor du får utfordret deg og brukt din barnevernfaglige kompetanse? Ønsker du gode kollegaer og et svært godt arbeidsmiljø? Da er dette stedet for deg.
Seksjon mottak/undersøkelse har faste fellesmøter, ukentlig veiledning, og refleksjon i sakene og arbeidet både individuelt og i grupper. 
Lillestrøm barnevern er en utviklingsorientert tjeneste som ønsker å satse på økt kompetanse, og være en ledende aktør innen kvalitetsutviklingsarbeidet på barnevernsfeltet. Vi har fokus på gode rutiner, kvalitet i arbeidet, brukermedvirkning og internkontroll. Barnevernstjenesten er med i forskningsprosjekter og deltar i læringsnettverk for å gi et bedre barnevern for barn og familier i Lillestrøm kommune.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid. Søkere med annen relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå vil også kunne komme i betraktning
  • Ønskelig med erfaring fra førstelinje barnevern, da fortrinnsvis undersøkelsesarbeid, eventuelt annen relevant erfaring
  • Ønskelig med relevant mastergrad eller videreutdanning 
  • Kunnskap om fagsystemet Modulus er en fordel
  • God kjennskap til Lov om barnevern, saksbehandlingsrundskrivet - samt aktuelle forskrifter og retningslinjer for barnevernets arbeid
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Førerkort for personbil

Politiattest må leveres før tiltredelse.
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg med god kommunikasjonsevne som skaper trygghet og tillit hos brukere
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Evne til å se muligheter, ta beslutninger og ansvar i arbeidet, samt gjøre gode faglige vurderinger
  • Evnen til å kunne arbeide planmessig og strukturert
  • Kunne mestre et høyt arbeidspress og ha evnen til å prioritere og ta initiativ
  • Evne til rask omstilling fra planlagt arbeid til akuttarbeid
  • Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet, samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid
  • Noe mulighet for hjemmekontor, etter avtale med nærmeste leder
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet