• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    11.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6445583
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Barnekoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å toppe laget vårt?

Vi har ledig to faste stillinger som barnekoordinator i Koordinerende Enhet (KE) med oppstart 01.01.2026.

Det gjøres oppmerksom på at den ene stillingen (stilling 2) som lyses ut, er med forbehold om godkjenning i kommunestyret i desember 2025.

Vi ser etter deg som har erfaring fra arbeid med barn/unge og deres familier, og som har behov for koordinerte tjenester. Vi ønsker å ansette deg som vil utgjøre en forskjell for barn/unge og deres familier. Veiledning, tett oppfølging og samordning av tjenestetilbud er blant kjerneoppgavene. Som barnekoordinator vil du ha en nøkkelrolle i å  sikre helhetlige og samordna tjenester til barn/unge og familier. Du vil jobbe tett med både interne kommunale tjenester, og eksterne samarbeidspartnere, og bidra til å sikre gode prosesser.

Samordningsenheten består av tildelingskontor og koordinerende enhet for personer med behov for helhetlige og koordinerte helse- og omsorgtjenester.
I Koordinerende enhet er vi flere koordinatorer/barnekoordinatorer som er koordinatorer i enkeltsaker. KE har også overordnet systemansvar for individuell plan (IP) og koordinering. Vi er kontaktpunkt for samhandling på tvers.

Kvalifikasjoner:

Stilling 1:

  • Offentlig godkjent sykepleier
  • Erfaring som barnekoordinator
  • Erfaring med og kompetanse på barnepalliasjon

 

Stilling 2:

  • Minimum 3-årig høyskole- eller universitetsutdanning innen helse- eller sosialfag
  • Erfaring med å være koordinator for barn/unge og deres familier

 

Felles for begge stillingene:

  • Ha god kjennskap til aktuelt lovverk og offentlig hjelpeapparat
  • Kompetanse i å lede samarbeidsprosesser
  • Kompetanse og erfaring med tverrfaglig samarbeid 
  • Erfaring fra arbeid med barn, unge og voksne og deres familier som er i en utfordrende livssituasjon
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Beherske norsk godt, både muntlig og skriftlig
  • Kompetanse i bruk av digitale verktøy
  • Førerkort klasse B

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Må ha meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Høy grad av selvstendighet 
  • Evne til å skape gode relasjoner, ivareta og følge opp barn/unge og deres familier
  • Initiativrik, modig, fleksibel, engasjert og god til å se muligheter og løsninger
  • Må kunne motivere og inspirere andre
  • Må være tydelig og kunne lede samarbeidsprosesser
  • Evne og interesse for tverrfaglig samarbeid og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Evne til å arbeide selvstendig og like å jobbe i team
  • Lærer raskt og tar initiativ 
  • Håndtere stor arbeidsmengde og det å ha flere baller i lufta 
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    11.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6445583
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune