Bedrift
Rana kommuneSøknadsfrist
22.09.2023Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8622, MO I RANA
RANA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5333825Se her for andre jobber fra Rana kommune
- Oppdatert 20.09.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Rana kommune
Barnefaglig ansvarlig
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Krisesenteret i Rana har ledig
- 100% fast stilling som miljøterapeut, fra og med 01.12.2023
Arbeidstid: turnus dag og aften, med arbeid hver 3. helg.
Krisesenteret er et lavterskeltilbud for kvinner, menn og barn utsatt for vold eller trusler om vold i nære relasjoner. Tilbudet gis til innbyggere i Rana, Nesna og Træna kommune.
I tillegg til å være et midlertidig beskyttelsestilbud, tilbyr også krisesenteret dagsamtaler til personer som trenger bistand og veiledning til å komme seg ut av voldelige forhold eller jobbe med reaksjoner på å ha vært voldsutsatt.
Krisesenteret i Rana er døgnåpent, og det trengs ingen henvisning for å søke bistand fra senteret. Krisesenteret i Rana ligger under seksjon for boligtjenester og krisesenter.
Hovedoppgaven til krisesenteret er å veilede/hjelpe personer som er utsatt for vold eller trusler om vold i nære relasjoner. Tilbudet omfatter en døgnåpen telefon, et beskyttet botilbud, individuelle samtaler, råd og veiledning. Man arbeider etter prinsippet "hjelp til selvhjelp" på brukernes egne premisser.
Oppgavene på krisesenteret er knyttet til innkomstsamtaler og oppfølging av beboere og dagsamtaler for de som henvender seg uten å måtte bo på senteret. Senteret er spesielt opptatt av barns fremtid til et liv uten voldspåvirkning. Det er et stort fokus på sikkerhet og det blir utført voldskartlegging, risikovurdering. m.m. Krisesenteret samarbeider med politi, barnevern, Nav og øvrige hjelpeinstanser.
Arbeidsområde / arbeidsoppgaver:
• Avklaringer i akutte situasjoner
• Inntak av beboere
• Legge til rette for og gjennomføre samtaler med barn og foresatte
• Voldskartlegging
• Være ansvarlig for foreldreveiledningsgruppe på senteret
• Noe undervisning/ informasjonsarbeid ut til samarbeidende kommuner
• Praktiske oppgaver på senteret
• Primærkontakt for beboere, både barn og voksne
• Oppfølging i reetableringsfasen
• Ulike aktiviteter i regi av senteret
• Samarbeid med øvrig hjelpeapparat
• Foreldreveiledning
• Veilede andre ansatte og ha det overordnede ansvaret for barnesamtaler på senteret
• Holde seg faglig oppdatert på fagfeltet som omhandler barn som er utsatt for- eller vitne til vold.
Kvalifikasjonskrav:
• 3-årig helse og sosialfaglig bachelor.
• Kompetanse og erfaring fra arbeid med voldsutsatte barn og voksne
• Må ha eller være påstartet utdanning innen foreldreveiledning. Ønskelig med ICDP.
• Krav til førerkort klasse B
• Gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 og krisesenterloven
• Norsk muntlig og skriftlig tilstrekkelig til å utøve yrket forsvarlig (B2)
Personlig egnethet / personlige egenskaper:
• Trygg og tillitsskapende
• Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
• Tydelig etiske og gode faglige holdninger
• Positiv med høy arbeidskapasitet
• God på å jobbe i team, men også selvstendig
• Strukturert
Vi kan tilby:
• Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse.
• Arbeid i fagmiljø med høy kompetanse og fokus på utvikling av tjenestene.
• En arbeidsplass som fokuserer på et trygt og godt arbeidsmiljø.
To referanser må oppgis i søknaden, der den ene må være fra arbeidsgiver. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.
Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.
Lønn og stillingskode fastsettes i tråd med gjeldende tariffavtale.
Ledere direkteplasseres i lønn og denne fastsettes ut ifra type stilling, kompetansekrav for stillingen og intern lønnsstruktur.
Øvrige stillinger innplasseres i tabell og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.
Vitnemål og attester må legges ved søknaden.
Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.
Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.
Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Dette gjelder faste stillinger og stillinger som har minst to års varighet.
Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til
Avdelingsleder Camilla Juvik, tlf.: 97596637 eller epost: Camilla.juvik@rana.kommune.no
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Søknadsfrist: 20.09.2023
Bedrift
Rana kommuneSøknadsfrist
22.09.2023Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8622, MO I RANA
RANA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5333825Se her for andre jobber fra Rana kommune
- Oppdatert 20.09.2023