• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    09.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5887273
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Avdelingsleder ved Mildevegen 135 bofelleskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana er en bydelsomfattende enhet med ca. 250 årsverk fordelt på 11 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune. Etat for tjenester til utviklingshemmede er under en pågående omorganisering. Endringer i stillingens innhold og ansvarsområde må påregnes. 

Mildevegen 135 bofellesskap ligger i naturskjønne omgivelser ytterst på Hjellestad, like ved Arboretet.

Bofellesskapet er et døgnbemannet bofellesskap for beboere med ulik grad av utviklingshemming og psykiske lidelser. Mildeveien 2 bofellesskap har 4 beboere der tre har 2:1 bemanning og en har 1:1 bemanning. 

Vi søker en avdelingsleder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som avdelingsleder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise
gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke (fleksitid)

Enheten er under omorganisering og endring i arbeidsoppgaver og tjenestested kan bli aktuelt.

 

Kvalifikasjoner:

Bachelor i vernepleie eller sykepleie
Fordel med relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon
Ønskelig med ledererfaring fra lignende tjeneste.

Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser 
Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten som AML, HTA, Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 og pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A tillegges vekt.
Gode datakunnskaper er en forutsetning
God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
Ønskelig med økonomikunnskaper
Gode veiledningsferdigheter
God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk 
    Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
    Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
    Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
    Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelse
    Du kan vise til gode samarbeidsevne
    Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon. 
    Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det
    Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søker

Vi tilbyr:

  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
    Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
    Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
    Lederoppfølging og ledernettverk
    God opplæring
    Lønn iht tariff for avdelingsleder bofellesskap mellom 15-30 årsverk, for tiden 692.100 / år. (Ikke justert etter årets lønnsoppgjør)
  •  

    • Företag
      Bergen kommune
    • Ansökningstiden
      09.10.2024
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Anställningsform
      Permanent
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      5014, BERGEN
      BERGEN
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      5887273
    • Se här för andra jobb från Bergen kommune