Company
Bergen kommuneApplication deadline
27.09.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5353461Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 13.09.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Avdelingsleder ungdom (Mulighetssenteret)
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Årstad har ledig fast stilling som avdelingsleder for ungdom. Stillinger er per i dag en del av pilotprosjektet Mulighetssenteret, som jobber for å skape best mulig tjenester for ungdom i Bergen kommune - på tvers av statlige og kommunale tjenester.
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1800 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø med mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har kontoret rundt 200 ansatte. Tjenesten legger vekt på kvalitet i arbeidet vi utfører, med kontinuerlig forbedring, og vi jobber for at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Sosialtjenesten i NAV er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.
Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, NorA, Mulighetssenteret, Arbeid og Kvalifisering, Fellesfunksjoner og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosialt arbeid. Andre utdannelser på bachelornivå kan vurderes ved særlig relevant arbeidserfaring.
- Erfaring fra arbeid i NAV sosialtjenesten og/eller barneverntjenesten
- Krav om ledererfaring
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med unge under 30 år
- Gode kommunikasjonsferdigheter – både skriftlig og muntlig
- Kunnskap om relasjonsbygging
- Veiledningskompetanse
- Kjennskap til LEAN
- Det er en fordel med videreutdanning i ledelse
- Det er en fordel med erfaring med risikovurdering og sikkerhetsarbeid
- Kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Søker må kunne ta egne avgjørelser, være kreativ, kunne tenke nytt og være tydelig i sin kommunikasjon
- Har et menneskesyn som støtter opp om NAV sine verdier
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Company
Bergen kommuneApplication deadline
27.09.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5353461Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 13.09.2023