• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5866791
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder til Sandsliveien bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Grunnet endringer i beboersammensetning, åpner det seg en spennende mulighet for nytt lederskap i samarbeid med nåværende leder i Sandsliveien bofellesskap

Sandslivegen bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 6 beboere med ulike bistandsbehov. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, autisme, psykiske lidelser og vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenester kap. 9.

På grunn av endring i beboersammensetning bemanner vi nå opp i Sandslivegen og ansetter en leder til. Etter bemanningsøkning vil personalgruppen bestå av ca 40 årsverk. Det jobber både vernepleiere, sykepleiere, ergoterapeuter, lærere, barnehagelærere, hjelpepleiere, helsefagarbeidere, studenter og assistenter i Sandslivegen. Alder på ansatte er godt spredt. Fordelingen av menn og kvinner er ca 60/40. 

Vi søker nå etter en leder som er faglig sterk, engasjert og tydelig, og som i samarbeid med nåværende leder ønsker å bidra inn i det nyopprettede lederteamet. Avdelingslederne vil ha ansvar for hver sin personalgruppe, og ha delt ansvar for faste arbeidsoppgaver som blant annet økonomirapportering og daglig drift i bofelleskapet.

Er du en faglig dyktig leder som er motivert for å skape tillit og legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring?  
Er du tilpasningsdyktig og samarbeidsvillig, og motiveres av å inspirere og sette retning? 
Da oppfordrer vi deg til å søke en spennende lederstilling i vår enhet.

Stillingen rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder, og du inngår i enhetens ledergruppe. Som avdelingsleder vil du og få tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal, økonomi samt andre støttefunksjoner.
Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke. Som avdelingsleder må også noe arbeid i miljøet kunne påregnes.
Oppstart vil være så snart som mulig.

Botjenester i Arna og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 270 årsverk fordelt på 10 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier
  • Administrativ tilleggsutdannelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet er ønskelig
  • Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
  • Ønskelig med relevant ledererfaring innen helse
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
  • God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Webcruiter, Profil, RS
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Personlige egenskaper:

  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har gode veiledningsferdigheter
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
  • Du er løsningsorientert
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et engasjert og dedikert team
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke (fleksitid)
  • Avlønning i henhold til Bergen kommunes avtaleverk. 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5866791
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune