Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
22.11.2024Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5888339Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 30.10.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Senja kommune
Avdelingsleder TFU
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du lyst til å lede engasjerte medarbeidere i et spennende utviklingsarbeid, og samtidig være en leder som jobber med organisasjons- og tjenesteutvikling? Da er dette stillingen for deg.
Tjenesten for utviklingshemmede yter bistand til personer med utviklingshemming. Bistand blir gitt som helsehjelp, praktisk bistand, avlastning og dagtilbud. Tjenesten for utviklingshemmede er i utvikling på mange plan, og har et spennende fagmiljø bestående av både sykepleiere, vernepleiere, hjelpepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedarbeidere. I tjenesten er det 19 boenheter inkludert avlastningsbolig og to dagtilbud.
Vi søker etter avdelingsleder i 100% stilling ved avdeling Seljebergan, Sandviklia og distrikt Senja herunder Tranøybotn.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder er direkte underlagt virksomhetsleder og har i samarbeid med virksomhetsleder ansvar for at tjenesten drives på en kvalitativ god og faglig forsvarlig måte i hht. lover, forskrifter, vedtatte prosedyrer, avdelingens målsetning og driftsplan. I samarbeid med virksomhetsleder skal avdelingsleder forvalte personalressursene på en måte som ivaretar faglige, menneskelige og økonomiske hensyn. Avdelingsleder skal medvirke til at avdelingene driftes innenfor de økonomiske rammer som er satt.
Avdelingsleder skal sammen med øvrige ledere etablere, drifte og utvikle tjenesten, samt bidra til at våre kompetente medarbeidere har gode rammevilkår og riktig kompetanse for å utøve sine arbeidsoppgaver.
- Daglige driftsoppgaver for fag, personal og økonomi for avdelingene. Være en pådriver for og initiativtaker til å styrke og videreutvikle kommunale helse- og omsorgstjenester sammen med virksomhetsleder og øvrige avdelingsledere
- Legge til rette for gode medvirknings- og samskapningsprosesser
- Bidra til at dine medarbeidere opplever støttende lederskap, faglig utvikling og mestring i arbeidshverdagen.
- Sørge for god samhandling og involvering av ansatte og tillitsvalgte for å oppnå best mulig tjenester
- Bidra til brukermedvirkning i utvikling av tjenestene.
- Ivareta arbeidsgivers plikter og rettigheter etter Senja kommunes arbeidsgiverstrategi, herunder ansvar for avdelingens HMS og IA arbeid.
- Arbeide for fremtidsrettede, bærekraftige og effektive løsninger
Kvalifikasjonskrav
- Bachelor som vernepleier eller sykepleier
- Ønskelig med lederutdanning og ledererfaring
- Solid faglig kunnskap og erfaring innenfor tjenester for utviklingshemmede vil bli vektlagt
- God forståelse for lederskap
- Meget god til å kommunisere muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse.
- Kjennskap til lover, forskrift og avtaleverk innen fagområdet
Vi tilbyr
- Faglige utfordringer i et spennende fagområde som stadig er i utvikling
- Kompetanseutvikling
- Brukermedvirkning
- Et positivt arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Å være en del av et engasjert lederteam med gode støttefunksjoner
- Arbeidsoppgaver hvor du får jobbe selvstendig og i samarbeid med andre.
- En kommune i stor utvikling og endring
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode pensjon og forsikringsordninger i KLP
Personlig egenskaper
Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.
For stillingen søker vi en ansatt som er:
- Etterrettelig, målrettet, beslutningsdyktig og gjennomføringssterk
- Løsningsorientert
- Har gode samarbeidsevner
- Evner å begeistre og motivere
- Evner å oppnå resultater i samarbeid med andre
For stillingen gjelder:
- I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren blir offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
- Det kreves politiattest ved alle tilsetninger
- Aktuelle søkere innkalles til intervju
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
- Søknad via e-post eller post godtas ikke. 2 referanser bes oppgitt. Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.
For mer informasjon ta kontakt med:
Virksomhetsleder Christine Berntsen, tlf 917 90 182. christine.berntsen@senja.kommune.no
Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
22.11.2024Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5888339Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 30.10.2024