• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    29.09.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3158110
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 15.09.2020
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Avdelingsleder Støttekontaktavdeling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for psykisk helse og rustjenester i Bergen kommune har ansvar for kommunale helse- og omsorgstjenester til mennesker over 18 år. Etaten har nylig gjennomført en omorganisering og er nå organisert i 10 resultatenheter; 4 byområder for psykiske helsetjenester, 3 enheter for byomfattende rustjenester, 1 enhet for forvaltning, 1 enhet for institusjonsplasser, og en nyopprettet enhet for Rask psykisk helsehjelp og Bergen recovery skole. Etaten og de underliggende enhetene har rundt 1100 ansatte fordelt på ca. 540 årsverk og et årsbudsjett på ca. 500 millioner kroner.  

Forvaltning psykisk helse sine kjerneoppgaver er saksbehandling og tildeling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, tilrettelagte botilbud som et kommunalt servicetiltak og frivillige kommunale tjenester hvor beslutningsmyndighet ikke er delegert til andre enheter innen Etat for psykisk helse og rustjenester. Forvaltningsenheten koordinerer for tiden også oppfølgingen av oppdragstakere, som i all hovedsak dreier seg om støttekontakter. 
Enheten består av 14,2 årsverk fordelt på leder, jurist, merkantil, saksbehandlere og koordinatorer. 

Vi søker nå etter en leder til den nyopprettede avdelingen for støttekontakter. Støttekontaktordningen er en tjeneste under omorganisering som blant annet innebærer at flere støttekontakter blir fast ansatte i Bergen kommune, fagmiljøet rundt støttekontakter og koordinatorer skal styrkes og en fremtidig konsernovergripende organisering skal planlegges og gjennomføres. Med på laget vil avdelingslederen ha ca. 4 årsverk med engasjerte medarbeidere med høy kompetanse. Vi søker derfor etter en avdelingsleder med kompetanse og vilje til å lede denne utviklingen. Stillingen rapporterer til enhetsleder i Forvaltning psykisk helse. 

Arbeidsoppgaver
  • utvikle Støttekontaktavdelingen faglig og sikre drift i henhold til lov og forskrift
  • lede prosesser knyttet til omorganisering av Støttekontaktavdelingen
  • ta i bruk nytt kvalitetssystem (BkKvalitet) og saks- og arkivsystem (BK360)
  • personalansvar inkl. kompetanse- og medarbeiderutvikling
  • sikre godt samarbeid med brukergruppe, pårørende og ulike fagmiljøer
  • ansvarlig for avdelingens internkontroll, herunder systematisk HMS-arbeid
  • ha en aktiv rolle i arbeidet med å sikre god økonomi- og kvalitetsstyring, og rapportere til enhetsleder 
Kvalifikasjoner
  • krav om 3-årig helsefaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå
  • videreutdanning innen psykisk helse eller annen relevant tilleggsutdanning, vektlegges
  • ledelse-/administrativ utdanning fra høyskole / universitet, vektlegges
  • relevant ledererfaring med gode resultater, vektlegges 
  • ønskelig med erfaring innen forvaltning eller støttekontakt tjenester 
  • krav om interesse for og gode ferdigheter innen IKT 
  • krav om politiattest ved tilbud om stilling 
Personlige egenskaper
  • resultatorientert og beslutningsdyktig  
  • selvstendighet 
  • gode relasjonelle ferdigheter og evne til å samarbeide, lytte og inspirere 
  • tydelig på forventninger og tilbakemeldinger 
  • løsningsorientert og gode samarbeidsevner
  • evne til etisk refleksjon, og må kunne jobbe etter Bergen kommune sine etiske retningslinjer 
  • et sterkt ønske og evner til å drive systematisk kvalitetsforbedring
  • personlig egnethet vil bli vektlagt 
Vi tilbyr
  • mulighet for å være med på laget til en etat som har målsetting om å være nasjonalt ledende innen helse- og omsorgstjenester 
  • utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • veiledning
  • fleksibel arbeidstid
  • inkluderende arbeidsliv (IA)-bedrift
  • lønn etter avtale 
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    29.09.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3158110
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 15.09.2020