• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5054, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4592279
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder Solheim omsorg pluss

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Solheim omsorg pluss er 1 av 8 avdelinger i Årstad Hjemmebaserte tjenester.

Solheim omsorg pluss er sentralt beliggende ved buss og bybanestopp på Danmarksplass, og avdelingen består av et eget bygg med 49 leiligheter hvor beboerne har tilbud om hjelp 24/7.

Solheim omsorg pluss er samlokalisert med Solheim Seniorsenter og har en felles leder. I tillegg til å yte hjemmesykepleie, bidrar personalet i miljøarbeid på huset. Ansattgruppen består av fagansvarlig, sykepleiere, ergoterapeut, kokk, aktivitører, helsefagarbeidere og assistenter. Solheim omsorg pluss har nylig startet med årsturnus hvor det også inngår langvakter.

Vi søker etter en engasjert avdelingsleder til 100% fast stilling (dagarbeid).
Du har en innovativ holdning som vil bidra til å utvikle et fremtidsrettet tilbud.
Du ser kvalitet og målrettet arbeid som viktig, samtidig som du har gode kommunikasjons- og lederegenskaper.

Stillingen som avdelingsleder inngår i enhetens ledergruppe.
Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder som nærmeste overordnede.

Ønsket tiltredelse fra 1. august 2022.

Arbeidsoppgaver:

  • Være kjent med etatens utfordringer og målsettinger
  • Være kjent med lover og forskrifter som regulerer og omhandler enheten
  • Være lojal mot beslutninger og bidra til at målsettinger nås
  • Ha driftsansvar for Omsorg pluss og Seniorsenteret
  • Sikre at pasientene får faglig forsvarlige tjenester
  • Sikre brukermedvirkning og tilgjengelighet
  • Samhandle tverrfaglig
  • Sikre at tildelt budsjett holdes
  • Følge opp ansatte, herunder oppfølging av sykmeldte i h.h.t. gjeldene rutiner
  • Sikre at ansatte får opplæring og oppfølging
  • Delta i enhetens HMS-arbeid
  • Ansvar for avvikshåndtering og kvalitetsforbedring i avdelingen

Ved endring av behov eller annen omorganisering, kan stillingsinnholdet endres.

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Ønskelig med videreutdanning i administrasjon og ledelse
  • Bred og allsidig arbeidserfaring
  • Ønskelig med ledererfaring
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig (minimum bestått B2)
  • Gode datakunnskaper
  • Beherske fagsystemene RS, Profil og UBW, eller ha gode evner til å tilegne seg denne kunnskapen
  • Ønskelig med god kompetanse i utarbeidelse av turnusplan

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig og målrettet
  • Vilje og evne til fleksibilitet og samarbeid
  • Stor arbeidskapasitet
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Pålitelig og ansvarsbevisst
  • Positiv og løsningsorientert
  • Gode lederegenskaper
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • En inkluderende arbeidsplass
  • Faglig og personlig utvikling
  • Flerkulturelt arbeidsmiljø
  • Lønn (1/1 stilling pr. år): Kr. 643.300,-
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5054, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4592279
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.05.2022