• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    20.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6404650
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Avdelingsleder Responssenteret

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Responssenteret er et døgnbemannet alarmmottak knyttet til velferdsteknologiske løsninger, for eksempel trygghetsalarm med sensorer, GPS, medisineringsstøtte eller kamera.

Responssenteret er bemannet med helsepersonell, og er et kompetansesenter for bruk av velferdsteknologi. I tillegg til håndtering av alarmer, har Responssenteret ansvar for opplæring, veiledning og informasjon til ansatte, brukere, pårørende og innbyggere.

Målet til responssenteret er å styrke tjenestetilbudet i hjemmetjenesten, med fokus på økt trygghet, sikkerhet og selvstendighet for Bergens innbyggere.

Responssenteret er organisert i Etat for Hjemmebaserte Tjenester.

Vi er en enhet i endring og utvikling, og du vil være del av en ledergruppe som sammen har en viktig rolle i å møte fremtidens utfordringer og muligheter i eldreomsorgen.

Vi søker en avdelingsleder som har stort engasjement for fagfeltet, og som har erfaring som leder. Velferdsteknologi er et satsningsområde innenfor helsetjenestene i Bergen kommune, og avdelingsleder på Responssenteret er en viktig pådriver i dette arbeidet.

Kvalifikasjoner:

  • Helsefaglig, eller annen relevant utdanning, på Bachelornivå
  • Krav til kompetanse innenfor ledelse 
  • Ønskelig med videreutdanning / erfaring innen velferdsteknologi / helseteknologi
  • Ledererfaring med personalansvar er et krav - minimum 3 år
  • Erfaring med oppfølging av økonomi og budsjettansvar
  • Erfaring med utarbeidelse av turnus er en fordel 
  • Fordel med erfaring fra kommunale helsetjenester
  • Førerkort klasse B
  • Meget god norsk språkforståelse, både skriftlig og muntlig (test i norsk, høyere nivå)
  • Meget god kunnskap og forståelse for bruk av dataverktøy

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape tillit og trygghet i personalgruppen
  • Evne til å motivere og skape et produktivt arbeidsmiljø
  • Interesse for Velferdsteknologi
  • Trives med tverrfaglig samarbeid
  • Stor arbeidskapasitet
  • Stor grad av gjennomføringsevne
  • Endringsvillig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Selvstendig
  • God økonomiforståelse 

Vi tilbyr:

  • En meningsfull arbeidshverdag med varierte oppgaver
  • Lønn etter lokal stillingsoversikt avdelingsleder
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    20.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6404650
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune