• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5210427
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 27.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Avdelingsleder, Rask psykisk helsehjelp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye avdelingsleder i Rask psykisk helsehjelp? Vi ser etter deg som har ledererfaring og et stort engasjement for psykisk helse- og rusfeltet. Stillingen er 100% fast og ledig fra 1. august 2023. Som avdelingsleder skal du samarbeide med ulike aktører, arbeide med å gi og utvikle tilbud som sikrer sømløse, målretta og gode tjenester for målgruppen. Rask psykisk helsehjelp ble etablert i 2022 og er i en tidlig fase og i stadig utvikling.

Rask psykisk helsehjelp (RPH) består av 11 ansatte som er tverrfaglig sammensatt av psykologspesialist, sykepleier, vernepleier, sosionom og andre faggrupper. Vi er et lavterskel korttids behandlingstilbud i kommunen for personer fra 16 år med lettere psykiske helseplager som angst, depresjon, begynnende rusproblemer og/eller søvnvansker. Hovedmålet er å gi direkte hjelp til flere personer uten lang ventetid, slik at problemene ikke utvikler seg.

Tjenesteområdet har 3 avdelinger: Rask psykisk helsehjelp, Psykisk helse- og rusteam og Oppfølgingsteamet. I tillegg er vi tilknyttet jobbspesialister (IPS) fra NAV, og FACT-Team Sør-Gudbrandsdal. Alle avdelinger bruker feedback-informerte tjenester (FIT), og er opptatt av recovery og brukermedvirkning i utviklingen av våre tjenester. Målet med alle våre tjenester er at de skal fremme selvstendighet, tilhørighet og evnen til å mestre eget liv. Tjenesteområdet driver også informasjonsarbeid og veiledning innen fagområdet, og har ansvar for å være pådriver for utvikling av et helhetlig og sammenhengende tjenestetilbud til målgruppen.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 årig høgskoleutdanning innen helse- og sosialfag
  • Lederutdanning eller relevant ledererfaring er en fordel
  • Erfaring eller kjennskap til modellen Rask psykisk helsehjelp er nødvendig
  • Spesialutdanning innen psykisk helse og rus og kognitiv terapi er en fordel
  • Erfaring med utviklingsarbeid er nødvendig
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Personlige egenskaper:

  • Du motiverer og støtter ansatte i en krevende arbeidshverdag
  • Du setter anerkjente metoder ut i praksis og jobber systematisk 
  • Du har god økonomi og organisasjonsforståelse, omstillingsevne og en betydelig gjennomføringsevne
  • Du jobber strategisk, helhetlig og er utviklingsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et godt fagmiljø som arbeider med utvikling av bærekraftige tjenester
  • Deltagelse i lederteamet til Psykisk helse og rus
  • Faglig engasjerte medarbeidere med høy kompetanse
  • Ressursfokusert lederskap
  • Et godt arbeidsmiljø
  • En organisasjon som legger til rette for personlig- og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5210427
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 27.05.2023