Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
01.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6207643Se här för andra jobb från Bærum kommune
Bærum kommune
Avdelingsleder Prosjektutvikling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å forme fremtidens Bærum? Bli vår nye avdelingsleder for prosjektutvikling!
Som avdelingsleder for prosjektutvikling i Bærum kommune får du en unik mulighet til å påvirke og utvikle kommunens sosiale og tekniske infrastruktur. Du vil lede en avdeling som er essensiell for å sikre at våre byggeprosjekter er funksjonelle, bærekraftige og fleksible for fremtidige behov. Dette er en stilling for deg som ønsker å sette spor og bidra til et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere.
Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 300 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi har høye ambisjoner om at våre bygg skal være klimakloke og bygges kostnadseffektivt.
Se oversikt over noen av våre eiendomsprosjektene som nylig er overlevert eller pågår.
Bli med og sett spor!
Kvalifikasjoner:
Utdanning
- Mastergrad innen bygg, eiendom, arkitektur, ingeniør eller tilsvarende
- Alternativt minimum bachelorgrad innen bygg, eiendom, arkitektur, tekniske fag eller tilsvarende, kombinert med relevant erfaring som kan kompensere for manglende formell utdanning på mastergradsnivå
Erfaring
- Minimum 7 års erfaring fra prosjektledelse innen prosjekt- og eller eiendomsutvikling, eller arbeid innen offentlig/statlig forvaltning, med fokus på tidlig faser i prosjekt- og eiendomsutvikling
- Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid
- Erfaring med eiendomsutvikling eller prosjektutvikling
- Erfaring med tidligfaseplanlegging og regulering
Språk
- Flytende norsk, både muntlig og skriftlig
- Gode engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Ferdigheter
- Solide kommunikasjonsferdigheter
Ønskede kvalifikasjoner og relevant erfaring
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Erfaring med personalledelse og kompetanseutvikling inkl. identifisere deg godt med Tillitsbasert ledelse
- Kompetanse innen miljø og bærekraft
- God forståelse og erfaring med offentlig anskaffelse samt ulike entrepriseformer
- Solid forståelse av byggeprosesser og prosjektstyring
- Bakgrunn fra byggherre eller rådgiver
- Kjennskap til ressursstyring og smart planlegging
Annet:
- Førerkort klasse B kan være en fordel, men er ikke et absolutt krav
Personlige egenskaper:
For å lykkes i stillingen som avdelingsleder for prosjektutvikling i Bærum kommune, er det viktig å ha visse personlige egenskaper:
- Målbevissthet og resultatorientering er avgjørende. Du må kunne sette klare mål og arbeide systematisk for å oppnå dem. Gode relasjonelle egenskaper er også viktig, da evnen til å bygge og vedlikeholde positive arbeidsforhold, samt effektiv kommunikasjon og samarbeid med andre, er essensielt for å oppnå konsensus og effektivt lederskap
- Innovasjons- og endringsdyktighet er nødvendig for å tilpasse seg og lede endringer, samt fremme nye initiativ og utviklingsarbeid. En utviklingsorientert tilnærming, hvor du søker nye perspektiver og ideer for å forbedre ytelse og stimulere til nytenkning, vil være en stor fordel
- Kundeorientering er viktig, da hver handling og avgjørelse bør vurderes opp mot dens innvirkning på kunden. Dette innebærer å forstå nåværende og forventede kundebehov i beslutningsprosesser og å oppnå høy kundetilfredshet
- Til slutt, gode kommunikasjonsferdigheter er kritisk. Du må kunne formidle informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig, og være god til å lytte, gi konkret og konstruktiv tilbakemelding, og løse utfordringer på en åpen og ærlig måte
Vi tilbyr:
Som avdelingsleder for prosjektutvikling i Bærum kommune får du en spennende og utfordrende stilling med mange muligheter for personlig og faglig utvikling. Du vil være en del av et kompetanse- og utviklingsorientert fagmiljø som prioriterer kontinuerlig læring og samarbeid.
Stillingen gir deg muligheten til å arbeide strategisk med prosessledelse, planlegging og gjennomføring av prosjekter. Innovasjon og initiativ rikdom oppmuntres, og du vil bidra med nye ideer og løsninger som kan forbedre våre prosesser og tjenester.
Bærum kommune er opptatt av å skape et godt og klimaklokt samfunn. Du vil få muligheten til å jobbe med prosjekter som har en positiv innvirkning på miljøet og samfunnet, og lede en avdeling som sikrer funksjonelle, bærekraftige og fleksible byggeprosjekter.
Foruten viktige og samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
- Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
- Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
- En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
- Fleksitidsordning og mulighet til å jobbe utenfor kontoret 1-2 dager i uken
- Elbil-pool og elsykler
- Lønn etter avtale
- Offentlig tjenestepensjon
- Svært gode arbeidslokaler i Kommunegård i Sandvika, med et fleksibelt arbeidssted og et spennende arbeidsplasskonsept
Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
01.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6207643Se här för andra jobb från Bærum kommune
-
Eiendom, seksjon forvaltning Rådgiver eiendomsforvaltning - vikariat
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Eiendomssjef
Gjøvik kommune
GJØVIK -
Prosjektleder
Haugesund kommune
HAUGESUND -
Ønsker du å jobbe som soneleder for ett av Vestlandets største renholdsmiljøer?
Bergen kommune
BERGEN -
Integrasjonsforvalter og teknisk prosessleder innen velferdsteknologiske løsninger
Oslo kommune
OSLO