Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
22.08.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4713190Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 02.08.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Avdelingsleder organisasjon og utvikling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ønsker du å påvirke og utvikle byens ambisiøse Bymiljøetat?
Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver og kompetanse, blant annet innenfor naturforvaltning, byutvikling, park, vei, sykkel, mobilitet, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Vi bygger og drifter offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. Vi er også ansvarlig for kommunale friområder, byfjell og kommuneskog, og vi overvåker parkerings-bestemmelsene på offentlig vei- og gategrunn. For å redusere klimautslippene i kommunen leder vi arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer, og vi jobber for å endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi får byen til å leve. Alle skal trives i Bergen - hver dag og om 100 år!
Bymiljøetaten søker etter en engasjert avdelingsleder som sammen med oss vil få byen til å leve!
Vi ønsker en gjennomføringssterk og strukturert avdelingsleder som brenner for kommunikasjon og samhandling mellom mennesker, utvikling av organisasjonen, og hvordan teknologi og digitalisering kan bidra til å skape gevinster innenfor dette arbeidet.
Du er trygg i rollen som pådriver for endring og utvikling, og kan bidra til en bedre og mer effektiv organisasjon for alle våre ansatte og for våre brukere. Du vil lede en strategisk stabsavdeling med 10 dyktige fagpersoner, og ha ansvaret for prosjekter innenfor områdene organisasjons- og kompetanseutvikling, strategi, HR, kommunikasjon, digitalisering og innovasjon. Det er viktig at du trives i skjæringspunktet mellom personal, organisasjon, digitalisering og kommunikasjon. Stillingen inngår i etatsdirektør sin ledergruppe.
Arbeidsoppgaver:
- Lede organisasjon og utviklingsavdelingen, med personal- og økonomiansvar
- Planlegge og lede arbeidet med å videreutvikle etaten som organisasjon, både kulturelt, teknologisk og i forhold til de menneskelige ressurser
- Ansvar for etatens kompetanse- og lederutvikling
- Være en pådriver for hvordan digitalisering kan medvirke til en bedre og mer effektiv organisasjon
- Sikre en strategisk tilnærming til hvordan vi som organisasjon rekrutterer, følger opp og utvikler våre medarbeidere
- Være en pådriver for å utvikle forbedrings- og samhandlingskulturen og sikre et godt samspill med alle våre samarbeidspartnere
- Intern og ekstern kommunikasjon
- Være en aktiv bidragsyter i etatens ledergruppe
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis masternivå
- Ønskelig med tilleggsutdanning innen endringsledelse, organisasjonsutvikling, HR, kommunikasjon, digitalisering
- God erfaring med arbeid innen organisasjons- og strategiutvikling, endrings- og prosessutvikling og implementering av teknologiske verktøy
- Dokumenterbare resultater som prosjektleder for organisasjonsutvikling, endrings- og digitaliseringsprosesser – fra analyse og planlegging til implementering
- God digital kompetanse og forståelse for hvordan IT kan brukes for å skape effektive arbeidsprosesser
- Ledererfaring og -kompetanse vektlegges
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- God planleggings- og gjennomføringsevne
- Initiativrik, nyskapende og innovativ – er fremtidsrettet og utviklingsorientert
- Evne til å lytte og kommunisere, god rolleforståelse
- Meget gode samarbeidsevner
- Evner å prioritere og løse oppgaver effektivt – og har en høy arbeidskapasitet
- Strategisk, systematisk og strukturert - finner konkrete og helhetlige løsninger
- Evne til å involvere, engasjere og utvikle medarbeidere
- Skaper en god kultur og et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt
Vi tilbyr:
- En unik mulighet til å utvikle morgendagens by sammen med dedikerte og entusiastiske kolleger!
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en etat med høy faglig kompetanse
- Moderne, aktivitetsbaserte lokaler sentralt i Bergen sentrum
- Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
22.08.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4713190Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 02.08.2022