• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    08.10.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3177138
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 24.09.2020
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Avdelingsleder Omsorgsboliger i Laksevåg, Ytrebygda, Fyllingsdalen, Fana og Årstad

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Omsorgsboligene i Laksevåg, Fyllingsdalen, Ytrebygda, Fana og Årstad består av 10 omsorgsboliger og ett seniorsenter fordelt på de 5 byområder. Som avdelingsleder for disse omsorgsboligene har man ansvar for 26 ansatte. Omsorgsboligene er et tilbud primært for de over 65 år som har en funksjonssvikt som gjør det vanskelig å bo i en vanlig bolig. I miljøstuene i omsorgsboligene har vårt miljøpersonell ansvar for organisering av aktiviteter, tilberedning av ernæringsmessige tilpassede måltider, oppfølging av beboere og pårørende, samt andre oppgaver tilknyttet dette arbeidet.

Omsorgsboligene er en avdeling tilhørende Enhet for aktivitet og mestring. Enhet for aktivitet og mestring er en enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester. Enhet for aktivitet og mestring organiserer følgende avdelinger: Responssenteret, Kommunal Hjelpemiddelservice, Hverdagsrehabilitering, Støttekontakt formidlere, Frivillighetskoordinatorer, Aktivitetssentre og omsorgsboliger. Enheten har som mål å hindre isolasjon, øke aktivitets og mestringsnivå, samt fokus på det friske i mennesket.

Da vår kjære kollega skal gå av med pensjon har vi nå ledig en 100 % stilling som avdelingsleder ledig fra og med 01.02.21. Vi søker etter en leder som har erfaring med ansvar  for en organisasjon i stadig endring. Vi søker en leder som ser muligheter, og som har evne til å skape gode arbeidsforhold. Du har gjerne erfaring fra ulike bransjer, der arbeidet med og for mennesker er det sentrale.

Vår nye leder vil være en del av en ledergruppe i en enhet som sammen har en viktig rolle i å møte fremtidens utfordringer og muligheter i eldreomsorgen. Er du innovativ, fremtidsrettet og glad i endringer, er du velkommen til å søke.

Politiattest må leveres etter gjeldende lovverk. 

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for daglig drift, utvikle hensiktsmessig organisering og dimensjonering. 
  • Personalansvar, veiledning og oppfølging.
  • Økonomiansvar, oppfølging og rapportering. 
  • Sikre et godt samarbeid med etablerte samarbeidspartnere som f.eks andre helsetjenester.
  • Bidra til godt samarbeid og forståelse for bruk av frivillighet i omsorgsboligene da dette er et stort fokusområde.
  • Følge opp avvik, og utvikle en god kultur for dette.
  • Sørge for at tilbudet i omsorgsboligene til enhver tid følger de lover, rutiner og retningslinjer som gjelder.
Kvalifikasjoner
  • Godkjent helsefaglig bachelorgrad.
  • Videreutdanning innen ledelse. 
  • Videreutdanning innen frivillighet, gjerne som frivillighetskoordinator.
  • Ledererfaring fra større organisasjoner med personalansvar, og herunder en tydelig ledelsesfilosofi.
  • Erfaring med oppfølging av økonomi, og budsjettansvar. 
  •  Veilederkompetanse og erfaring.
  • Gode kunnskaper og forståelse for bruk av IKT i arbeidshverdagen. Opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt.
  •  God norsk språk forståelse, både skriftlig og muntlig tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • Førerkort klasse B. 
Personlige egenskaper
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner da du vil ha personalansvar, samt mange samarbeidspartnere internt og eksternt i kommunen.
  • Du vil trives med tverrfaglig samarbeid.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Tydelig og ryddig, samtidig som du har evne til å inkludere og vise omsorg for dine ansatte.
  • Stor grad av gjennomføringsevne i en kompleks organisasjon under utvikling.
  • Trives med endringer, og evner å ha fokus på flere arbeidsoppgaver samtidig. 
Vi tilbyr
  • Arbeid i en enhet der vi sammen er opptatt av å se løsninger for fremtiden.
  • Fleksibel arbeidstid, fleksitidsordning.
  • Lønn i hht. lokal stillingsoversikt for Bergen Kommune for avdelingsleder (ca. 600.000- 650.000 pr. år).
  • En meningsfull arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger. 
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    08.10.2020
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3177138
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 24.09.2020