• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187407
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder, Økonomitjenester, Kunder 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomitjenester er kommunens sentrale økonomifunksjon og består av 7 avdelinger, ett utviklingsteam og til sammen 80 medarbeidere. Økonomitjenesten har ansvar for regnskap, faktura, inkasso, eiendomsskatt, lønn og lønnsrefusjon for kommunen som helhet.

Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder for Kundeavdelingen. Avdelingen har 15 medarbeidere og har ansvar for utfakturering og betalings- og regnskapsoppfølging av salgs- og inntektstransaksjoner. P.t leveres det data fra 14 ulike forsystemer og det sendes ut ca 650.000 fakturaer årlig. Avdelingen håndterer også henvendelser fra innbyggere og næringsliv som har spørsmål knyttet til betaling av faktura. Vi har nylig gjort en omorganisering og avdelingen er nyopprettet og sammensatt av to tidligere avdelinger. Det vil være en viktig oppgave for avdelingsleder å bygge felles kultur og et godt arbeidsmiljø i avdelingen. Som avdelingsleder vil du rapportere til Leder for økonomitjenester og inngå i hennes ledergruppe.

Kommunen er i en prosess for å anskaffe nytt økonomisystem og de neste årene vil bli en spennende reise der du har mulighet til å sette ditt preg på kommunens arbeidsprosesser.

Vi ønsker oss en fremoverlent, faglig sterk leder med engasjement for ledelse og for å få frem det beste i sine medarbeidere. Vår nye avdelingsleder er nysgjerrig og har fokus på forbedring og gode kundeopplevelser. Vi har nylig innført Lean som verktøy for kontinuerlig forbedring.

   

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum Bachelor, innen økonomi/regnskap/revisjon
  • Ledererfaring, inkl personalansvar
  • Utdanning innen ledelse er en fordel
  • Minimum 5 års erfaring fra regnskapsarbeid, fakturering, kundereskontro og/eller revisjon
  • God IT kompetanse  
  • Flytende norsk skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet
  • Erfaring med Lean er en fordel  

Personlige egenskaper:

  • Du er menneskeorientert og har interesse for ledelse og medarbeiderutvikling
  • Du er nytenkende og løsningsorientert
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
  • Du har gode analytiske evner og god systemforståelse 
  • Du er fleksibel og positiv og bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø 
  • Du er strukturert og effektiv, med evne til å se helhet og prioritere  

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
  • Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
  • Interessante arbeidsoppgaver i en stor og mangfoldig organisasjon
  • Fine kontorlokaler i Bergen sentrum
  • Hyggelige kolleger og et trivelig arbeidsmiljø 
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter avtale  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187407
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune