• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    11.12.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6475857
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Avdelingsleder med spennende og varierte utfordringer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for funksjonshemmede (EFF) i Sandnes kommune gir tjenester til mennesker med ulike typer funksjonsnedsettelser og er en bydekkende tjeneste. Våre medarbeidere møter mange utfordringer både av somatisk, psykiatrisk og atferdsmessige karakter. Vi har fokus på et aktivt liv for våre beboere og har tverrfaglig kompetanse blant vårt personale. Beboerne bor i egne leiligheter og mottar individuelle tjenester tilpasset den enkeltes behov. I EFF arbeider vi med Positiv Atferdsstøtte (PAS) som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.

Vi søker en tydelig og trygg avdelingsleder til Prestholen borettslag – en av våre avdelinger i EFF. Her vil du få ansvar for en dedikert personalgruppe på rundt 50 ansatte fordelt på 27 årsverk, som daglig gir tjenester til 15 beboere med ulike og sammensatte behov.

Vi trenger deg som har ledererfaring og som fortsatt er sulten på nye utfordringer. Har du stor arbeidskapasitet og trives med travle arbeidsdager? Det er viktig at du er flink med folk og har evne til å veilede, sette grenser og gjøre medarbeiderne dine gode. Fordi vi er opptatt av å stadig forbedre og utvikle tjenesten, må du være pro-aktiv i endringsarbeid i tillegg til å ha en god gjennomføringsevne.

Kvalifikasjoner:

  • Vernepleier/sykepleier med autorisasjon, andre med helse- og sosialfaglig bachelor kan bli vurdert.
  • Ledererfaring og erfaring fra omstillingsarbeid er et krav.
  • Ønskelig med lederutdanning.
  • Erfaring fra målgruppen og særlig ift. arbeid med atferdsutfordringer vil bli vektlagt.
  • Du vil bruke mange og ulike digitale verktøy, så det er viktig at du har evne til å bruke og lære deg digitale systemer.
  • God økonomiforståelse.
  • Krav om norskferdigheter både muntlig og skriftlig, minimum nivå B2.
  • Egenerklæring for tuberkulose og MRSA må leveres for tiltredelse.

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • er engasjert, proaktiv og tar initiativ til forbedring og utvikling.
  • jobber strukturert og tydelig, med evne til å prioritere og holde oversikt.
  • har blikk for helhet og jobber løsningsfokusert – både i det daglige og i et langsiktig perspektiv.
  • møter motstand med trygghet og tydelighet, og evner å skape tillit og fellesskap rundt felles mål.
  • har god selvinnsikt og forståelse for andres behov, og bidrar til et godt arbeidsmiljø og gode samarbeidsprosesser.

Vi legger stor vekt på personlig egnethet i denne stillingen.

Vi tilbyr:

  • Lederoppfølging og veiledning, inkludert deltakelse i kommunens ledelsesutviklingsprogram
  • Fleksitid
  • Kompetanseheving innen ledelse (HMS-/Endrings-/Sikkerhetsledelse)
  • Lønn etter avtale
  • Gode velferdsordninger som Hjem-jobb-hjem avtale / Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller / Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    11.12.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6475857
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune