• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    02.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5062922
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 11.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Avdelingsleder/jordmor

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst til å lede engasjerte medarbeidere i et spennende utviklingsarbeid, og samtidig være en leder som jobber med organisasjons- og tjenesteutvikling? Da er dette stillingen for deg.

Fødestua i Midt-Troms har ledig 100% stilling fast som avdelingsleder fra d.d. Stillingen har per tiden en del i 3 delt turnus, med arbeid hver 3. helg og bakvakt i turnus i tillegg til kurativt arbeid.

Vi søker avdelingsleder med et brennende engasjement for kvinnehelse, svangerskap og fødsel.

Fødestua i Midt-Troms er en desentralisert spesialisthelsetjeneste, hvor Universitetssykehuset Nord-Norge har fagansvaret, og Senja kommune er vertskommune for tjenesten og har arbeidsgiveransvar. Fødestua er lokalisert på Distriktsmedisinsk senter Midt-Troms på Finnsnes. Vi er landets største jordmorstyrte fødestue med ca 80 fødsler. Barselavdelingen tar også imot barselkvinner fra UNN. Poliklinikk og svangerskapsomsorg i 2.linjetjeneste for Senja og flere omliggende kommuner. Fødestua har også ansvar for kommunal svangerskapsomsorg i form av svangerskapskontroller og hjemmebesøk etter fødsel.

Geografisk ansvarsområde er kommunene Senja, Målselv, Dyrøy, Salangen, Lavangen og Bardu, totalt ca 33.000 innbyggere.

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder skal sammen med øvrige ledere etablere, drifte og utvikle Senja kommune og bidra til at våre kompetente medarbeidere har gode rammevilkår og riktig kompetanse for å utøve sine arbeidsoppgaver

  • Daglige driftsoppgaver for fag, personal og økonomi for Fødestua i Midt-Troms
  • Være en pådriver for og initiativtaker til å styrke og videreutvikle kommunale helse- og omsorgstjenester sammen med virksomhetsleder og øvrige avdelingslederne innen Helse og omsorg
  • Legge til rette for gode medvirknings- og samskapningsprosesser med relevante brukergrupper og samarbeidsaktører, herunder spesialisthelsetjenesten
  • Sørge for god samhandling med og bred involvering av de ansatte og tillitsvalgte for å oppnå best mulig tjenester
  • Ivareta arbeidsgivers plikter og rettigheter etter Senja kommunes arbeidsgiverstrategi, herunder ansvar for avdelingens HMS og IA arbeid
  • Arbeide for fremtidsrettede, bærekraftige og effektive løsninger

Kvalifikasjonskrav

  • Norsk autorisasjon som jordmor
  • Ønskelig med lederutdanning og ledererfaring
  • Solid faglig kunnskap og erfaring innenfor jordmortjeneste vil bli vektlagt
  • God forståelse for lederskap
  • Meget god til å kommunisere muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse.
  • Kjennskap til lover, forskrift og avtaleverk innen fagområdet
  • Førerkort kl B

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med varierte og faglige utfordringer i et spennende fagområde i stadig endring
  • Stort fokus på brukermedvirkning og tverrfaglig samarbeid
  • Kompetanseutvikling med årlige hospiteringer ved fødeavdelingen UNN, Tromsø
  • Et positivt og flerkulturelt arbeidsmiljø
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode arbeids- og lønnsvilkår
  • Gode pensjon og forsikringsordninger i KLP

Personlig egenskaper

Senja kommunes verdier er Raus, Fremoverlent og Bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi en ansatt som er

  • Etterrettelig, målrettet, beslutningsdyktig og gjennomføringssterk
  • Løsningsorientert
  • Har gode samarbeidsevner
  • Evner å begeistre og motivere
  • Evner å oppnå resultater i samarbeid med andre
  • Håndtere en travel hverdag med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Serviceinnstilt og fleksibel med brukeres behov i sentrum
  • Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø

For stillingen gjelder

  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren blir offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet
  • Det kreves politiattest ved alle tilsetninger
  • Aktuelle søkere innkalles til intervju
  • 2 referanser fra overordnet ledere bes oppgitt. Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.  Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
  • Søknad via e-post eller post godtas ikke.

 

For mer informasjon ta kontakt med:

Virksomhetsleder DMS/Senjalegen, tlf 48 17 39 16 eller e-post: evy.nordby@senja.kommune.no

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    02.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5062922
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 11.03.2023