Ledig stilling

Senja kommune

Avdelingsleder hjemmebasert omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon


100% fast stilling – Hjemmetjenesten Finnsnes sentrum

 

Vil du være med å utvikle fremtidens hjemmebaserte omsorgstjenester?
Er du en engasjert og tydelig leder som trives med faglige utfordringer, utviklingsarbeid og personalansvar? Da kan dette være stillingen for deg!

Hjemmetjenesten Finnsnes sentrum vest er en del av Senja kommunes hjemmebaserte omsorg og leverer helse- og omsorgstjenester til pasienter i deres eget hjem. Avdelingen består av cirka 15,5 årsverk, i tillegg til at avdelingsleder har ansvar for Hukommelsesteamet (1 årsverk) og dagaktivitetstilbudet for hjemmeboende personer med demens (1 årsverk). Vi jobber i tverrfaglige team med sykepleiere, vernepleiere, fagarbeidere og assistenter for å sikre gode og trygge tjenester for våre brukere.

Senja kommunes hjemmebaserte omsorg er i en spennende utviklingsfase, og vi søker en avdelingsleder som kan være med på å forme fremtidens tjenester. Dette innebærer både organisasjonsutvikling og faglig videreutvikling for å møte fremtidige behov.

 

Arbeidsoppgaver:

Avdelingsleder skal sammen med øvrige ledere etablere, drifte og utvikle Senja kommune og bidra til at våre kompetente medarbeidere har gode rammevilkår og riktig kompetanse for å utøve sine arbeidsoppgaver.

  • Daglige ansvar for driftsoppgaver for fag, personal og økonomi for avdelingen hjemmetjenesten sentrum
  • Lede og utvikle avdelingen i tråd med kommunens strategier og mål
  • Sikre kvalitet i tjenestene og videreutvikle fagmiljøet
  • Delta i utviklingsprosjekter og samarbeid på tvers av enheter
  • Oppfølging av ansatte og tilrettelegging for et godt arbeidsmiljø
  • Sørge for gode og effektive tjenester til pasienter og brukere

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning er en fordel
  • Erfaring fra hjemmebaserte tjenester eller lignende helsetjenester
  • God økonomi- og personalforståelse
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å jobbe strategisk og målrettet
  • Kjennskap til relevant lovverk og digitale verktøy

Personlige egenskaper:

Senja kommunes verdier er: Raus, fremoverlent og bærekraftig

  • Er fleksibel og løsningsorientert
  • Motiverende og inkluderende lederstil
  • God evne til endringsledelse
  • Er faglig trygg og engasjert i faglig utvikling
  • Engasjement for faglig utvikling og innovasjon i tjenesten

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidsplass med variert og utfordrende arbeidsoppgaver i et fagområde i stadig endring.
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Et lederteam bestående av erfarne og kompetente ledere innen helse og omsorg.
  • Engasjerte og dyktige medarbeidere
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Nytenkning innen velferdsteknologi
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaler
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan i henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighe
  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. Helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 framlegges før tiltredelse
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt på intervju.
  • 2 referanser bes oppgitt
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner
  • Søknad via e-post eller post godtas ikke.