Vacancy

Trøndelag fylkeskommune

Avdelingsleder for yrkesfag, bygg og anleggsteknikk

Offentlig forvaltning

Ledig stilling som avdelingsleder for yrkesfag, bygg og anleggsteknikk, fra 01.01.2025. 100% stilling.

Avdelingsleder vil inngå i et team på yrkesfag, og vil være en viktig bidragsyter i skolens ledergruppe.


Charlottenlund videregående skole er en universitetsskole, et samarbeid mellom NTNU, Trondheim kommune og Trøndelag fylkeskommune. Sammen med partene i dette samarbeidet er avdelingsleder viktig for å fremme aktiviteter på tvers av virksomhetene, slik at vi i fellesskap når målene om å utvikle framtidas skole.

Skolen jobber etter grunnverdien om at alle elever har et talent som vi kan medvirke til å realisere gjennom mestring og praksisnær opplæring. På yrkesfag står samarbeid med arbeids- og næringsliv sentralt.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning og pedagogisk utdanning
  • Lederutdanning, minimum 30 stp, kan evt. tas etter tilsetting
  • Det er ønskelig med ledererfaring
  • Ønskelig med undervisningskompetanse i ett eller flere relevante undervisningsfag
  • God kjennskap til yrkesfaglig utdanning og en fordel om man har et godt nettverk i bransjen
  • God digital kompetanse
  • Erfaring med skoleadministrative systemer er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du er lyttende og samlende overfor ansatte
  • Du har evne til å bygge tillit, være lojal og ansvarsbevisst
  • Du er prosess- og utviklingsorientert og får gjennomslag for planer
  • Du har evnen til å fatte gjennomtenkte beslutninger for avdelingen og skolen
  • Du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Du må være tydelig og synlig som avdelingsleder og motivere til felles innsats til elevenes beste
  • Du må ha gode samarbeidsevner og et grunnleggende godt menneskesyn
  • Du må være fleksibel og takle variasjon i arbeidsoppgaver og arbeidsmengde
  • Du må kunne gi og ta imot lederstøtte fra andre i ledergruppen
  • Du må være utadvendt og ha godt humør

Vi tilbyr:

  • Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldene avtaleverk
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
  • En skole der vi jobber sammen for best mulig læring og utvikling for alle elever
  • En utviklings- og løsningsorientert ledergruppe
  • En skole hvor alle jobber mot felles mål i tett samarbeid med organisasjonene og Hovedverneombud