• Company
    Halden kommune
  • Application deadline
    17.06.2022
  • Form of employment
    workTime.Dag
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4655548
  • Look here for other jobs from Halden kommune
  • Updated 04.06.2022
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Halden kommune

Avdelingsleder for rustjenesten 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker etter ny avdelingsleder til rustjenesten i Halden kommune; en tjeneste som er i en kontinuerlig utvikling og forbedringsprosess

 

Beskrivelse av arbeidssted:

Enhet rus og psykisk helse er kommunens kompetansesenter innen fagfeltet og er et satsingsområde i Helse og mestring. Flere av tjenestene er i dag samlokalisert i sentrum av byen. Det bidrar til nærhet til brukergruppa og tett samarbeid og kompetanseflyt mellom teamene. Enheten er i en utviklingsprosess hvor bla Rask psykisk helsehjelp (RPH) og FACT- team er nylig etablert. I tillegg har vi et tett samarbeid med NAV om individuell jobbstøtte (IPS).

Avdelingsleder for Rustjenesten vil lede feltteamet og FACT teamet som begge har kontorer i 3 etg. på St. Joseph midt i Halden sentrum.

Feltteam Rus gir i hovedsak tjenester til mennesker med både rus og psykisk lidelse. Oppfølging og behandling foregår i den enkeltes hjem. Oppgavene består ofte av samtaler for å motivere til endring, bistå med økonomiske utfordringer, praktisk hjelp, og samarbeid med andre instanser som TSB poliklinikk, fastleger og Nav.

FACT team følger opp personer over 18 år med alvorlig psykisk lidelse, eller mistanke om det, og/eller samtidig ruslidelse. Teamet er tverrfaglig sammensatt og har en teambasert tilnærming og utfører både kommunale og spesialist­helsetjenester. Teamet har ansatte fra både spesialisthelsetjenesten og kommunen.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Budsjett, økonomi og personalansvar for kommunalt ansatte
  • Faglig ansvar.
  • Være med å utvikle tjenestetilbudet sammen med enhetens ledergruppe, og sørge for at avdelingen realiserer kommunens og enhetens visjoner mål og planer.
  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten og øvrige instanser i kommunen
  • Saksbehandling i form av kartlegging og vedtak

 

 

Kvalifikasjoner og utdanning:

  • Helse eller sosialfaglig høgskoleutdanning
  • Allsidig erfaring fra arbeid med personer med rus og psykiske lidelser
  • Gode norskkunnskaper og god fremstillingsevne kreves
  • Førerkort, klasse B

Ønskelig:

  • Videreutdanning innen rusfeltet eller psykisk helse er ønskelig
  • Formell lederutdanning eller ledererfaring er ønskelig og vil vektlegges
  • I tillegg vektlegges erfaring med arbeid fra FACT team

 

 

Personlige egenskaper: 

  • Faglig fokus og engasjement.

  • Bevisst og reflektert i forhold til egen lederrolle og egen lederadferd, samt god forståelse av arbeidsgiverrollen
  • Evnen til å motivere, begeistre og være nytenkende
  • Se viktighet av å skape og ivareta et godt arbeidsmiljø
  • Evne til å arbeide målrettet, fleksibelt, strukturert og selvstendig
  • Kunne tenke helhetlig og løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil i stor grad vektlegges

 

Vi kan tilby:

  • Dyktige kolleger med høy faglig- og ledelseskompetanse.
  • Tett oppfølging, støtte og bistand fra enhetsleder
  • Inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • Dagarbeid med fleksitidsordning
  • Stillingen innebærer stor mulighet til å styre egen hverdag

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved tilsetting. Politiattest skal ikke vedlegges søknaden.

Lønn etter lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Company
    Halden kommune
  • Application deadline
    17.06.2022
  • Form of employment
    workTime.Dag
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4655548
  • Look here for other jobs from Halden kommune
  • Updated 04.06.2022