Ledig stilling

Nittedal kommune

Avdelingsleder for Nittedal legevakt og Mo kommunale legekontor 

Offentlig forvaltning

 

Søker du nye faglige utfordringer? Vi søker avdelingsleder i 100 % stilling til Nittedal legevakt og Mo kommunale legekontor, med tiltredelse snarest mulig.

Nittedal legevakt holder til i lokaler i tilknytning til Nittedal rådhus. Legevakten har åpningstid mellom kl. 16.00 og 07.00 på hverdager, samt hele døgnet i helger og på høytidsdager. Legevakten er alltid bemannet med én lege og én sykepleier, og en ekstra medarbeider deler av døgnet. Daglegevakt fordeles blant fastlegekontorene i bygda, men legevakten har samtidig legevaktsoperatør på dagtid som mottar og koordinerer henvendelser. 

I 2022 opprettet kommunen et fastlegekontor i legevaktens lokaler. På Mo kommunale legekontor er det ansatt to kommunale leger med til sammen 1700 pasienter. For tiden har vi også en introduksjonslege.

Fastlegekontoret og legevakten har felles personale som ledes av samme avdelingsleder. Det er 8,6 stillingshjemler, de aller fleste sykepleiere.  I tillegg har vi en medisinskfaglig ansvarlig lege. En av sykepleierne har funksjon som fagsykepleier i tillegg til ordinært turnusarbeid. Legevakten har stabile eksterne leger som tar vakter, i tillegg til fastlegene i Nittedal kommune. Kommuneoverlegene bistår som medisinskfaglige rådgivere knyttet til fastlegeordningen. 

Vi har et veldig godt arbeidsmiljø med mange erfarne og kompetente kollegaer. I denne stillingen får du store muligheter til å videreutvikle Nittedal legevakt og Mo kommunale legekontor.

Du vil bli en del av lederteamet i enhet for samfunnsmedisin og legetjenester, som ledes av kommuneoverlegen. Enheten organiserer leger i kommunen, samt migrasjonshelsetjenesten, smittevern, vaksinasjon og miljørettet helsevern.

Velkommen som søker!

 

 

Kvalifikasjoner:

  • Sykepleier med godkjent norsk autorisasjon
  • Paramedic med relevant erfaring kan vurderes
  • Erfaring fra akutt- og legevaktsmedisin  
  • Lederutdanning er ønskelig, men relevant erfaring kan kompensere for konkret lederutdanning 
  • Gode IKT kunnskaper og erfaring med relevante IKT-systemer
  • Erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • Kunnskap om og interesse for fastlegeordningen 
  • Meget gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og tydelig som leder
  • Tenker nytt og er løsningsorientert
  • Jobber metodisk og strukturert
  • Skaper og tar ansvar for resultater
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å motivere og samle personalet, skape en "Vi-kultur"

Vi tilbyr:

  • Godt faglig arbeidsmiljø med høy trivsel
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Fagutvikling med relevante kurs
  • God pensjonsordning
  • Treningsrom
  • Lønn etter avtale

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Offentleglova §25

Kommunen har et personalpolitisk mål om: å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne, å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.