• Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    27.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5006875
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 11.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Avdelingsleder for legevakt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en engasjert avdelingsleder i 100% fast stilling til Kristiansund og omegn legevakt.

Kristiansund kommune er vertskommune for Kristiansund og omegn legevakt. Legevakten har helt siden pandemien slo til i 2020 hatt tilhold i lokalene til Frei medisinske senter. Før dette hadde legevakten tilhold i Kristiansund sykehus. Nye nasjonale krav til legevakts drift og plassmangel ved Kristiansund sykehus, gjør at samarbeidskommunene nå har valgt å etablere legevakten i nye lokaler på Løkkemyra i Kristiansund. På sikt skal legevakten etableres i dagens sykehusbygg, dette skjer i tråd med fremdriftsplan for DMS/SNR Kristiansund.

Nytt driftskonsept for Kristiansund og omegn legevakt gjør at vi endrer organisering av legetjenester. Det etableres nå en egen enhet for legetjenester i Kristiansund hvor legevakten inngår som en avdeling, og vi søker nå etter avdelingsleder for legevakten. Arbeidsoppgavene i oppstartsfasen vil preges av at legevakten skal etableres, herunder rekruttering og informasjonsarbeid. Kristiansund og omegn legevakt er legevakten for innbyggere i Kristiansund, Averøy, Gjemnes og Tingvoll.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet. Avdelingsleder vil rapportere til enhetsleder for legetjenester.

Arbeidsområder
  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
  • forvaltning av ulike samarbeidsavtaler innenfor de prehospitale fagområdet, herunder gjennomføring av eiermøter
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier
  • videreutdanning eller master i klinisk sykepleie og/eller erfaring fra akuttmedisin
  • lederutdanning og/eller relevant erfaring som leder
  • god formidlingsevne muntlig og skriftlig
Ønskede kvalifikasjoner
  • god kjennskap til fag-/tjenesteområdet
Personlige egenskaper
  • god rolle- og oppgaveforståelse
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet 
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
Vi tilbyr
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten 
  • en variert og spennende arbeidshverdag 
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

  • Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    27.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5006875
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 11.02.2023