• Company
    Rauma kommune
  • Application deadline
    09.06.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6219435
  • Look here for other jobs from Rauma kommune
Vacancy

Rauma kommune

Avdelingsleder for hjemmebasert omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stilling
100% vikariat som avdelingsleder for hjemmebasert omsorg. Arbeidstid:Dagtid. Tiltredelse og varighet: start september 2025 til utgangen av september 2026.

Arbeidssted
Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, omsorgsboliger/bofelleskap/bokollektiv med og uten bemanning, samt dagsenter for demens. Virksomheten ledes overordnet av virksomhetsleder, daglig ledelse av avdelinger ivaretas av to avdelingsledere. I hjemmetjenesten er det i tillegg en koordinerende sykepleier som avdelingsleder samarbeider tett med. 

Helse- og omsorgstjenesten er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø. 

Vi arbeider for at

  • Pasienter og brukere gis helhetlig, koordinert og helse- og omsorgstjenestetilbud
  • Pasienter og brukere skal kunne bo trygt hjemme
  • Økt fokus på forebyggende og rehabiliterende innsats
  • Økt bruk av velferdsteknologi for å styrke den enkeltes evne til å klare seg selv i hverdagen
  • Kvaliteten på vårt tjenestetilbud skal være best mulig innen for de rammene vi har

Avdelingsleders ansvarsområde og arbeidsoppgaver

  • Personal-, fag- og delegert budsjettansvar for egen avdeling. Dette omfatter drift av avdelingen i samsvar med budsjett, HMS, rekruttering og krav til tjenestekvalitet
  • Utvikle tjenesten i samarbeid med virksomhetsleder, øvrige lederteam og med involvering av medarbeidere
  • Utøve tillitsbasert styring og ledelse, herunder tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
  • Utøve sitt virke iht Forskrift om ledelse og kvalitetskontroll
  • Gjennomføre internkontroll, inkl. avvikshåndtering og forbedringsarbeid
  • Sikre og bidra til god ressursutnyttelse og systematisk arbeid knyttet til fag og pasientoppfølging
  • Veilede i faglige og etiske dilemmaer 
  • Utarbeide-, forvalte- og videreutvikle systemer for å sikre ivaretakelse av pasientrettigheter iht vedtak, med fokus på «nødvendig og forsvarlig helsehjelp»
  • Sørge for å bidra til faglig utvikling i tråd med nasjonale føringer og beste praksis
  • Opplæringsansvar i samarbeid med koordinator (Helseplattformen, min vakt, IKT mv)
  • Beslutningsmyndighet knyttet til innleie ved fravær
  • Sikre trygg-, riktig- og gunstig utnyttelse av helse- og mestringsteknologi som del av tjenesteyting
  • Ansvar for utarbeidelse av spesialarbeidsplaner

Endring av oppgaver må påregnes, inkl oppfølging av oppgaver delegert fra virksomhetsleder.

 Kvalifikasjonskrav

  • Offentlig godkjent sykepleier med norsk autorisasjon
  • God kjennskap til aktuelle lover og forskrifter
  • Du har god digital kompetanse 
  • Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig, minimum nivå B2

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Relevant lederutdanning
  • Relevant ledererfaring 
  • Du har erfaring med bruk av Helseplattformen

Personlig egnethet
Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede medarbeidere til godt arbeid er viktig. Vi ser etter en person som er god til å jobbe med fokus på tverrfaglig fremtidssikring og som ser helhet i kommunale og regionale tjenester. Du har stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i hektiske perioder. Du bidrar positivt inn i det psykososiale arbeidsmiljøet. 

Vi tilbyr

  • Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
  • Tverrfaglige ledersamlinger
  • Entusiastiske og kompetente kollegaer
  • En spennende og variert arbeidshverdag
  • Unik mulighet til å bidra til kvalitet og høyt faglig nivå i tjenesteutøvelsen, samt fremtidsikring av tjenesten
  • En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter

Bor du i Rauma kommune og er i jobb, kan du få sletta 25 000 av studielånet ditt etter et år. Les mer om ordningen her: Ny ordning for sletting av studielån – no startar oppteninga - regjeringen.no

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5- 4. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via vår søkerportal. Se her: Søkerveiledning - Rauma kommune eller send en epost til personal@rauma.kommune.no om du trenger hjelp til å søke. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og erfaringskompetanse. Last opp aktuelle tjenestetisattester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen kan sendes kontaktperson for annonsen.

Vær oppmerksom på at opplysninger om deg som søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

Vi ønsker ikke kontakt med selgere.

 

  • Company
    Rauma kommune
  • Application deadline
    09.06.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6219435
  • Look here for other jobs from Rauma kommune