• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    29.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5921981
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
Ledig stilling

Nes kommune

Avdelingsleder byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker deg som har et brennende engasjement for byggesak og ledelse! Som leder for byggesak i Nes kommune vil du ha ansvar for daglig oppfølging og utvikling av byggesaksavdelingen. I rollen vil du ha fullt fag-, økonomi-, og personalansvar, og vi søker en leder som etterstreber å bygge en samlet kultur med fokus på faglig tyngde, samarbeid og godt arbeidsmiljø. Du blir en sentral sparringspartner for dine medarbeidere og kommunen for øvrig innen ditt fagområde, og vil ha ansvar for at du selv og dine ansatte til enhver tid er faglig oppdatert. Ikke minst, skal du sikre etterlevelse og at leveranser som er i tråd med lovverk, bestemmelser og tidsfrister i byggesaker.

Avdelingen har for tiden 5 byggesaksbehandlere, men dette vil økes utover høsten. Avdelingen er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø, og avdelingslederen er en del av kommunalsjefens ledergruppe. Byggesaksavdelingen har som hovedoppgave å behandle bygge- og delesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. Avdelingen skal også ha ansvar for utarbeidelse og oppfølging av utbyggingsavtaler, som det også forventes at leder vil ta del i. Videre er det viktig at lederen har initiativ og ønske til å samarbeide med andre avdelinger i kommunalområdet.

Kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med relevant universitets- eller høyskoleutdanning, gjerne ingeniør, arkitekt eller jurist
  • Erfaring fra arbeid med plan- og bygningsloven og god forståelse for gjeldende lovverk, herunder byggesaksdelen med forskrifter og gjerne også erfaring med komplekse byggesaker
  • Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • Erfaring fra kommunal/ offentlig forvaltning
  • Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk, herunder det å skrive politiske saker
  • Behersker IKT-verktøy godt
  • Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell utdanning
  • Det er ønskelig med relevant ledererfaring innen personalledelse, økonomioppfølging (herunder også selvkost) og utvikling av godt arbeidsmiljø. Personlig egnethet i forhold til ledelse vil bli tillagt vekt.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som har god arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig. Du er en leder med gode samarbeidsevner, en leder som inspirerer, skaper engasjement og eierskap blant medarbeiderne dine. Videre er du opptatt av god kommunikasjon med innbyggere, utbyggere og egne medarbeidere. Det er viktig at den nye lederen for byggesak, er løsnings- og mulighetsorientert. Det er også viktig at du er robust og tåler å stå i krevende situasjoner, og forstår din rolle i skjæringspunktet mellom fag og politikk.

Vi tilbyr:

  •  Mulighet til å lede en avdeling i en spennende kommune med utvikling
  • Godt tverrfaglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
  • En variert hverdag med mange ulike arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø
  • Kompetent ledergruppe underlagt kommunalsjef
  • Kommunens eget lederutviklingsprogram
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    29.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5921981
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune