Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Saksbehandler byggetilsyn og ulovlighetsoppfølging

Offentlig forvaltning

Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Kommunalområde byggesak i Lillestrøm kommune søker etter saksbehandlere til fagenhet tilsyn og ulovlighetsoppfølging.

Kommunalområde byggesak består av fire avdelinger, hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging samt oppmåling og matrikkel. Fagenhet tilsyn og ulovlighet skal sikre at byggesaksavdelingens krav til utbyggere og tiltakshavere følges i praksis. Vi bidrar blant annet til at byens grønne utvikling og gode bokvalitet ivaretas i tråd med plan- og bygningsloven, forurensningsloven, marka- og naturmangfoldloven. Fagenheten fører tilsyn med byggeprosjekter, og gjennomfører ulovlighetsoppfølging.

Seksjonen har pr. i dag seks saksbehandlere og en fagleder. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt, og fagavdelingen består i dag av både ingeniører, jurist og fagutdannede. Kommunalområde byggesak er organisert under samfunn og kultur som består av fire kommunalområder; samfunnsutvikling, by- og stedsutvikling, byggesak og kultur & inkludering. Vårt kommunalområde har for tiden ca. 40 ansatte.


Kvalifikasjoner:

  • Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder, gjerne fra juridisk eller teknisk sektor
  • Unntaksvis kan søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning bli vurdert 
  • Du må ha god innsikt i plan- og bygningslovgivningen
  • Du må ha evne til å finne korrekt faglig kvalitet og nivå i arbeidet
  • Du må ha svært gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du må ha veiledning- og formidlingskompetanse
  • Du bør ha erfaring fra tilsyns- eller ulovlighetsarbeid, samt offentlig forvaltning
  • Du bør ha førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du har god rolleforståelse
  • Du har god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre
  • Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • Du setter brukeren i fokus og er løsnings- og resultatorientert
  • Du evner å motivere andre og har gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Interessante faglige utfordringer i et av Norges største fagmiljøer innenfor plan- og byggesaksbehandling
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Ledelse av engasjerte og dyktige medarbeidere
  • Svært godt arbeidsmiljø
  • Fadderordning og opplæring
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid  
  • Fleksitid
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales  
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer  
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen, stillingstittel fastsettes ut fra søkers formelle utdannelse og erfaring

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.