• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0954, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996476
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Avdelingsleder - Bolig, økonomi og fellestjenester

Offentlig forvaltning

Nav Grorud er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er et Nav-kontor i stadig utvikling. Bydel Grorud ligger i Groruddalen ved Lillomarka og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvet og Romsås. Bydelen har vel 28.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. Nav-kontoret har sin base i bydel Grorud sitt nye bydelshus på Rødtvet.  
I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. I 2024 viderefører bydelen grep for å jobbe mer koordinert og helhetlig mellom tjenestene, uten «silotenkning». Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. At flere innbyggere er i utdanning eller lønnet arbeid, er en prioritert oppgave. 
Nav Grorud har ca 140 ansatte og er organisert i 6 fagavdelinger, samt stab/prosjekter.
Vi har ledig stilling som avdelingsleder for vår avdeling bolig, økonomi og fellestjenester. Avdelingen har for tiden ca. 20 ansatte med tverrfaglig bakgrunn.
Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets ledergruppe og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring ved Nav Grorud. Denne lederrollen forutsetter en utviklingsorientert, rollebevist og trygg person som arbeider målrettet, og som effektivt bistår sine medarbeidere med å navigere i en travel hverdag. Vi søker deg som trives i endring da dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan endres.  
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen, og over motivasjonen din for å ville arbeide som leder.

Kvalifikasjoner:

Du må:

  • ha ledererfaring fra Nav, og vise kunne vise til god rolleforståelse 
  • ha relevant erfaring fra Nav
  • ha minimum treårig relevant utdanning fra universitet eller høyskole
  • være samfunnsengasjert og ha innsikt i Nav sitt samfunnsoppdrag
  • ha erfaring med oppfølgings- og endringsarbeid
  • kunne vise til dokumentert erfaring innen leveranser som eksempelvis saksportefølje eller sykefravær
  • ha god rolleforståelse
  • ha erfaring med arbeidsmarkedet og næringslivets behov, og kunne se dette i relasjon til Nav sitt mandat
  • kunne vise gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
  • ha gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper:

  • Du evner å utøve tillitsbasert ledelse gjennom å skape gode relasjoner og samarbeide med andre
  • Du involverer og utvikler dine medarbeidere individuelt, og du evner å bygge team gjennom å være tydelig, lydhør og empatisk 
  • Du er strukturert, og evner å sette mål, og å prioritere og delegere oppgaver i en hektisk arbeidshverdag
  • Du har stor arbeidskapasitet, vilje til å fatte beslutninger, og kan vise til konkret gjennomføringsevne 
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde 
  • Et godt arbeids- og fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert 
  • En bydel som er opptatt av utvikling og endring
  • Nye trivelige lokaler og kantine i nytt bydelshus 
  • God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
  • Avlønning som avdelingsleder i ltr 52 - pt kr 810 500 pr år – etter Oslo kommunes lønnsregulativ
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0954, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996476
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune