• Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    13.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5420127
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 30.10.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bærum kommune

Avdelingsleder barnevern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 160 ansatte og 190 fosterhjem, besøkshjem, støttekontakter og tilsynsførere. Barneverntjenesten består av seks fagavdelinger og en forvaltningsavdeling. Avdeling ungdom har ansvaret for oppfølging av ungdom i alderen 13-25 år og deres familier som har vedtak om tiltak fra barneverntjenesten. Avdelingen består av tre team med til sammen 16 barnevernkonsulenter, som ledes av hver sin fagleder.

Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, gjennomfører barnevernreformen gjennom blant annet barnevernfaglig tiltaksavdeling, drifter spesialiserte hjelpetiltak som RFT, MST-CAN, ABC og PMTO, har egne veilederteam for fosterhjem og for foreldre etter omsorgsovertakelse, og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt. Barneverntjenesten i Bærum har formalisert samarbeid med flere forsknings- og kompetansemiljøer om utvikling og implementering av barnevernfaglige tiltak etter barnevernsloven. Barneverntjenesten i Bærum har de siste årene utviklet en forebyggende tjenesteprofil, med parallell nedgang i behovet for mer inngripende barneverntiltak/plasseringer.

Barneverntjenesten holder til i nye lokaler i Kommunegården i Sandvika, med gode kollektivforbindelser og kort reisevei både til Oslo og Asker/Drammen.

Det er ønskelig med rask tiltredelse.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger er hovedsakelig barnevernspedagog eller sosionom. Andre grunnutdanninger i kombinasjon med relevant videreutdanning kan vurderes
  • Oppdatert erfaring og kompetanse i barnevernfaglig arbeid og forvaltning kreves. Barnevernfaglig kompetanse knyttet til barn/ungdom i alderen 12-25 år, herunder enslige mindreårige flyktninger vil vektlegges
  • Erfaring fra ledelse i førstelinjetjeneste eller annen barnevernfaglig ledererfaring kreves
  • Må kunne vise til dokumenterte resultater fra kvalitetsutviklingsarbeid og erfaring i bruk av styringsdialog som verktøy
  • Må kunne beherske refleksjon rundt rolleforståelse og ledelse
  • God kjennskap til roller, ansvar og instanser på oppvekstfeltet generelt og for barnevern spesielt
  • Flytende norsk muntlig og skriftlig. Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Inneha god rolleforståelse og samarbeidsevner 
  • Evne til å se helhet og sammenhenger i oppvekstfeltet
  • Initiativrik, stor gjennomføringsevne og god til å implementere beslutninger knyttet til faglige retningsvalg 
  • Interesse for mestringsorientert og tillitsbasert ledelse, og ivaretakelse av medarbeidere i en tidvis krevende arbeidshverdag
  • Evne til å inspirere og engasjere, og samtidig være tydelig og med gjennomføringsevne
  • Evne til å vurdere, prioritere og beslutte i komplekse situasjoner
  • Evne til, og erfaring fra, å arbeide strukturert og planmessig
  • Trives med ulike og varierende dager, oppgaver og arbeidstempo, samt inneha stor arbeidskapasitet

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som:
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget, og som arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og jobber systematisk med kultur og arbeidsmiljø
  • Opplæring i Barnesamtalen DCM og mulighet for kurs i nettverksmøteledelse
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Kompetanseutviklingsstipend

Annet

  • Gyldig politiattest iht. § 12-11 i Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke
  • Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju
 

  • Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    13.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5420127
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 30.10.2023