• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6478558
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Sandslimarka privat bogruppe har vi ledig stilling som avdelingsleder i 100 % stilling. Bogruppen ligger under Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam, og er en byomfattende enhet med ca. 250 årsverk fordelt på 21 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming og jobber med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.

I Sandslimarka private bogruppe bor 9 unge mennesker med varierende behov for bistand i hverdagen sin. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer skal ha en aktiv og meningsfull hverdag, der trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Beboerne i Sandslimarka styrer i stor grad innholdet i hverdagen sin, og det er høyt fokus på aktiviteter i helgene. Det er sjeldent en kjedelig dag på Sandslimarka!

I Sandslimarka har vi engasjerte medarbeidere som jobber sammen for å skape en hverdag med god struktur og trygge rammer. Det er knyttet ca. 19 årsverk til bogruppen og kompetansen består av vernepleiere, barnehagelærer, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeidere og dyktige assistenter. Vi har drevet bogruppen i ca. 2 år og arbeider kontinuerlig med relasjonsbygging og du vil bli viktig i videreutviklingen av tjenesten vår. Vi har fokus på at ansatte legger til rette for selvbestemmelse, gi beslutningsstøtte og veiledning. Et annet viktig fokusområde er godt pårørendesamarbeid. 

Du vil ha overordnet ansvar for drift, økonomi og personal ved bofellesskapet. Stillingen rapporterer til enhetsleder. Du inngår i enhetens ledergruppe, som bistår hverandre for å sikre god kvalitet i tjenesten. Leder får også støtte fra enhetens 2 fagledere, personalrådgiver, lønnskonsulent og økonomirådgiver. Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke med fleksitidsordning.    

Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og tar ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere, og at man er med å sikrer et godt samarbeid med pårørende, dagsenter/arbeid og andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten. Stillingen fordrer også at man har gjennomføringskraft til å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektiv

Sandslimarka bogruppen har moderne fasiliteter med store fellesareal foruten egne leiligheter og personal fasiliteter, hvor leder har eget kontor. Vi ligger sentralt i fredelige omgivelser på Sandsli, med 5 minutter gangavstand til bybanen. Tiltredelse etter avtale.  


Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen vernepleie eller sykepleie 
  • Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
  • Relevant ledererfaring innen helse
  • Ønskelig med veilederkompetanse
  • Ønskelig med tilleggsutdannelse i ledelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet 
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
  • God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Webcruiter,
    Profil, RS
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått språktest på B2 nivå
  • Gyldig politiattest må dokumenteres før ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Du kan vise til gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til pårørende, brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Du har gode veiledningsferdigheter
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
  • Du er lydhør, løsningsorientert og arbeider målrettet
  • Du har opparbeidet deg god relasjonskompetanse
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes, samt å kunne vise humor og raushet
  • Personlig egnethet ut fra verdier og egenskaper nevnt ovenfor vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et engasjert og dedikert team
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • Fleksitidsordning
  • Avlønning i henhold til lokal stillingsoversikt i Bergen Kommune
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • Rabatter på treningssenter i Bergen
  • Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6478558
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune