Ledig stilling

Nittedal kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Er du en leder som liker å motivere, og få ansatte til å mestre og yte sitt beste? Vi har nå ledig et vikariat som avdelingsleder i tverrfaglige hjemmetjenester! 
Vi setter pris på ledere som tenker utvikling, er gode til å se løsninger, og leder med både hode og hjerte.
Tverrfaglige hjemmetjenester har over tid vært i utvikling, og har en stilling som fag- og kvalitetsrådgiver tilknyttet enheten for å drive utviklingsarbeid og kvalitetssikring av tjenesten i samarbeid med lederteamet og enhetsleder.
Enheten har som mål at innbyggerne skal kunne bo lengst mulig hjemme ved å få bistand til å mestre dagliglivets aktiviteter. Vi spiller en sentral rolle for å utøve nødvendig helsehjelp fra et mestringsrettet perspektiv. 

Enheten består i dag av tre team for hjemmesykepleie og en avdeling mestring og forebygging (ergo,- fysiotjeneste, tverrfaglig team, praktisk bistand og hjelpemiddeltjenesten). Ny organisering fra høsten 2025.
Vi er opptatt av fleksibilitet og samarbeid mellom de ulike avdelingene og tjenestene.  
Avdelingen du skal lede ligger plassert på Gjelleråsen og yter tjenester i området Rotnes i Nittedal. Du får også et solid lederfelleskap gjennom vårt lederteam der vi hjelper, lærer og støtter hverandre på tvers av avdelingene. Vi finner løsninger sammen, og heier på hverandre! På avdelingen er det en teamkoordinator som har tydelige ansvars- og arbeidsoppgaver som er sentrale for daglig drift. 

Nåværende leder skal ut i permisjon og vi trenger derfor deg som kan lede teamet i denne perioden. Med oppstart fra 01.01.26.

Kvalifikasjoner:

    Fortrinnsvis offentlig godkjent sykepleier, men andre med relevant helsefaglig bakgrunn kan være aktuelle
    Ønskelig med ledererfaring, lederutdanning eller veiledningskompetanse
    Ønskelig med erfaring fra hjemmetjeneste

Personlige egenskaper:

  • Fleksibel og ansvarsbevisst
  • Tydelig og god til å organisere
  • Initiativrik og trygg 
  • Godt humør
  • Endringsvillig 
  • Opptatt av relasjonsbygging
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Lønn og tiltredelse etter avtale
  • Et lederteam som består av humørfylte, hyggelige og engasjerte folk
  • En avdeling med mye fagkompetanse og erfaring
  • Lederstøtte 
  • Fleksibel arbeidstid


Fra 01.01.17 er det krav om politiattest i stillingene.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (Offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne, uavhengig av livssyn og seksuell orientering