• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5232, PARADIS
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5831755
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.08.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Jacob Kjødes vei privat bogruppe og Hjemmeteam Fana/ Ytrebygda har vi ledig stilling som avdelingsleder i 100% stilling.
Tjenestestedene ligger samlokalisert sentralt plassert på Paradis og er en del av Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam. Enheten er nyetablert og by- omfattende med ca. 250 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming og arbeider målrettet med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.

I Jacob Kjødes vei privat bogruppe ytes det heldøgns omsorgstjenester til 9 unge voksne med utviklingshemming som har ulike bistandsbehov. Det er godt tilrettelagte boforhold og arbeidsforhold med fasiliteter som gir mulighet for fellesskap og privatliv. Personalets oppgave er blant annet å gi veiledning og hjelp til dagliglivets gjøremål. Vi jobber tett og målrettet med den enkelte ut i fra deres bistandsbehov.

Ved hjemmeteam Fana/Ytrebygda gir man tjenester til personer som bor for seg selv, eller i foreldrehjem. Tjenestene gis på bakgrunn av vedtak om bistand fattet av kommunen. Arbeidsdagen i hjemmeteamet er variert og spennende. De to tjenestestedene har gode tradisjoner for samarbeid på tvers, og det er planlagt å utarbeidet felles turnus for tjenestestedene. 

Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt består av vernepleiere, sykepleier, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeidere, vernepleierstudent og assistenter. Våre ansatte er faglig engasjerte og har som mål å bidra til selvstendighet, medvirkning og å skape en meningsfull hverdag for beboerne og brukerne.  Til sammen vil lederen ha ansvar for ca 14,5 årsverk.

Du vil ha overordnet ansvar for drift, økonomi og personal ved bofellesskapet. Stillingen rapporterer til enhetsleder. Du inngår i enhetens ledergruppe, som bistår hverandre for å sikre god kvalitet i tjenesten. Leder får også støtte fra enhetens 2 fagledere, personalrådgiver, lønnskonsulent og økonomirådgiver. Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke.    

Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og tar ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt. Du legger til rette for et godt samarbeid med pårørende, dagsenter/arbeid, andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten. 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen vernepleie eller sykepleie (Andre pedagogiske- eller helsefag kan vurderes til stillingen)
  • Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
  • Relevant ledererfaring innen helse
  • Ønskelig med veilederkompetanse
  • Ønskelig med tilleggsutdannelse i ledelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet 
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
  • God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Webcruiter,
    Profil, RS
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått språktest på B2 nivå
  • Gyldig politiattest må dokumenteres før ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Du kan vise til gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til pårørende, brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Du har gode veiledningsferdigheter
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
  • Du er løsningsorientert og arbeider målrettet
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes, samt å kunne vise humor og raushet
  • Personlig egnethet ut fra verdier og egenskaper nevnt ovenfor vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et engasjert og dedikert team
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • Fleksitidordning
  • Avlønning i henhold til lokal stillingsoversikt i Bergen Kommune
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • Rabatter på treningssenter i Bergen
  • Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5232, PARADIS
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5831755
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.08.2024