• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    04.12.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5451891
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 02.12.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for vurdering og rehabilitering - Aktiv og Selvstendig

Etat for vurdering og rehabilitering er en av 5 etater i Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg.

Etaten har ansvar for egenbetaling for institusjonsopphold, vurderingskontor for voksne og eldre, vurderingsteam og hverdagsrehabilitering, ergo- og fysioterapitjenesten, innsatsteam, koordinerende enhet og avdeling for logopedi og synspedagoger. Vi har i 2022 etablert kraftsenter for rehabilitering, som skal utvikle innovative og kunnskapsbaserte rehabiliteringstjenester.  

Vi har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder i egenbetalingsgruppen som fatter vedtak om egenbetaling for institusjonsopphold. Egenbetalingsgruppen er organisert som egen avdeling i Etaten og består av 11 årsverk.

Vi søker etter den engasjerte kandidaten som har kunnskap og erfaring fra personalledelse, er flink til å bygge relasjoner med sine ansatte, har utdanning innenfor økonomi og administrasjon og som ønsker å være med å utvikle og drifte avdelingen videre.
Etaten har flere større utviklingsprosjekter på gang. Målsetningen er at disse skal gi innbyggere bedre tjenester og ansatte mer effektiv arbeidshverdag ved bruk av verktøy, gjennom modernisering og utvikling av innovative tjenester.

Etat for vurdering og rehabilitering er en viktig bidragsyter i tillit- og faglighetsreformen i Bergen kommune. Vi ønsker at våre ansatte skal bidra til god samhandling både internt og eksternt. Som ansatt i vår etat har du mulighet til å bidra til utvikling av nye, innovative og kunnskapsbaserte arbeidsmetoder. Vi ønsker å skape en aktiv arbeidsplass med myndiggjorte medarbeidere, som får brukt sin kompetanse slik at kommunen når de mål som settes.

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høyskoleutdanning på Bachelor nivå innen økonomi og administrasjon, gjerne fordypning innen fagområdene
  • Utdanning innen ledelse og erfaring med ledelse er en fordel.
  • Kjennskap til Forvaltningsloven
  • God tallforståelse
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter og evne til å motivere.
  • Meget god fremstillingsevne i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Skape gode relasjoner med ansatte.
  • Erfaring fra prosjektledelse og LEAN arbeid er ønskelig
  • Personlig egenhet vil bli tillagt stor vekt

Personlige egenskaper:

  • Du er faglig trygg i rollen som leder og har fokus på tillitsbasert ledelse
  • Du jobber selvstendig, nøyaktig og tar beslutninger
  • Du er engasjert, fleksibel og positiv til endringer
  • Du har gode relasjonelle ferdigheter og god til å kommunisere
  • Du er effektiv og har stor arbeidskapasitet
  • Du er resultatorientert og er god på målstyring

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til Bergen Kommunes avtaleverk
  • Høyt faglig nivå
  • Spennende lederoppgaver innen et viktig arbeidsområde
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtale
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
  • God pensjonsordning, og ulykke- og gruppeforsikring
  • Etat med godt omdømme, læringsmiljø og samarbeidsklima
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    04.12.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5451891
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 02.12.2023