• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4965524
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 20.01.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

NAV Grorud er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er et NAV-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Bydel Grorud ligger i Groruddalen ved Lillomarka og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvet og Romsås. Bydelen har vel 27.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. 

I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. I 2023 viderefører bydelen grep for å jobbe mer koordinert og helhetlig, uten «silotenkning».  Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. At flere innbyggere er i utdanning eller lønnet arbeid, er en prioritert oppgave for bydelen.

NAV Grorud har ca 140 ansatte og er organisert i 6 fagavdelinger, samt stab/prosjekter. Vi søker avdelingsleder til vår avdeling for Bolig, økonomi og fellestjenester.  Avdelingen har ansvar for boligkontoret, økonomisk rådgivning og forvaltning, kommunale regnskapsoppgaver og merkantile fellestjenester. Ansvarsområdene kan endre seg ut ifra hvordan kontoret organiserer seg i fremtiden.

Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets ledergruppe og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring. Denne lederrollen forutsetter en utviklingsorientert, rollebevisst og trygg person som arbeider målrettet, og som effektivt bistår sine medarbeidere i å navigere i en travel hverdag. Vi søker deg som trives i endring da dine arbeidsoppgaver - og ansvarsområder - kan endres underveis. 

I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen og over motivasjonen din for å ville arbeide som leder. Personlig egnethet og egenskaper vil bli tillagt stor vekt i rekrutteringsprosessen.

Arbeidsoppgaver:

• Personal- og resultatansvar for egen avdeling, herunder økonomi og budsjettoppfølging
• Medansvar for organisering, ledelse og utvikling av NAV Grorud som en del av ledergruppa ved kontoret
• Tydelig medansvar for budsjettprosess i NAV sitt partnerskap, herunder oversikt over hele kontorets økonomiske situasjon på tvers av styringslinjer
• Lede, utvikle og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats
• Utvikling av godt medarbeiderskap og ønsket kultur på avdelingen og kontoret
• Ansvar for videreutvikling av avdelingens fag- og tjenesteområder
• Påse kvalitet og oppfølging av god forvaltning i henhold til gjeldende lovverk
• Påse kvalitet og kompetanse i henhold til den servicen innbyggerne i bydelen er i behov av
• Utstrakt samarbeid med andre avdelinger og ledere på kontoret, samt i bydelen og eksterne samarbeidspartnere
• Ved behov lede prosjektrettet virksomhet, herunder utarbeidelse av prosjektsøknader, budsjett og regnskap samt rapportering
• Vedtatte verdier for NAV og Oslo kommune skal prege utførelsen av arbeidet

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav

• Du må ha minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, gjerne med økonomi og ledelse i fagkretsen
• Du må ha god økonomisk kompetanse og budsjettforståelse
• Du må være samfunnsengasjert og ha kjennskap til både offentlig forvaltning og privat næringsliv
• Du må kunne vise til god forretningssans og erfaring med utviklingsarbeid 
• Du må kunne vise til gode resultater og forhandlingskompetanse
• Du må vise til god rolleforståelse og ha innsikt i NAV sitt samfunnsoppdrag
• Du må ha god kjennskap til både arbeids- og boligmarkedet, og kunne se det i relasjon til NAV sitt mandat
• Du må vise til god system- og helhetsforståelse for hvordan komplekse organisasjoner arbeider sammen om utviklings- og endringsarbeid for å oppnå gode resultater på tvers av fagområder
• Du må ha gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
• Du må ha gode digitale ferdigheter

Ønskede kvalifikasjoner

• Det er en fordel med ledererfaring
• Det er en fordel med regnskapserfaring
• Det er en fordel med juridisk forståelse 
• Samfunnsengasjert og god kjennskap til NAV

Personlige egenskaper:

• Du er nysgjerrig
• Du er offensiv og nytenkende
• Du kan lytte
• Du er god på å motivere og inspirere medarbeidere og lederkolleger
• Du kan formidle pedagogisk og er en utpreget god relasjonsbygger
• Du er en lagspiller og verdsetter en dele- og felleskapskultur
• Du er strukturert
• Du utøver tydelig og tillitsbasert ledelse 
• Du har et brennende engasjement for inkludering, arbeidsliv og mangfold
• Du er beslutningsdyktig og har gjennomføringsevne

Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt ved valg av vår nye avdelingsleder.

Vi tilbyr:

• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
• Et fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert 
• En bydel som er opptatt av utvikling og endring
• God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
• Lønn som avdelingsleder i Oslo kommunes regulativ med kr 737 200 pr år (ltr 52)
 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4965524
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 20.01.2023