• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    06.10.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5147, FYLLINGSDALEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3171930
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 21.09.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Dagsentertjenester for utviklingshemmede, er en byomfattende resultatenhet og har 180 årsverk fordelt på 12 tjenestesteder og har spesialkompetanse innen aktivitetstilbud til utviklingshemmede. 

Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder. Stillingen medfører ansvar for dagsenter med timeavlastning, og er lokalisert i Fyllingsdalen. Dagsenteret har en personalgruppe som er faglig dyktig, engasjert og er tverrfaglig sammensatt. Avdelingsleder inngår i enhetsleder sin ledergruppe sammen med de andre avdelingslederne i enheten. Videre har avdelingsleder tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal og økonomi, samt andre støttefunksjoner.
Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet.

Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere.
Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.
Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for fag, personal og økonomi ihht. gjeldende fullmakter.
  • Ansvar for daglige drift av dagsenteret innenfor gitte rammer og budsjett.
  • Sikre at overordnede mål for tjenesteområde iverksettes med resultatoppfølging.
  • Lede og kvalitetsikre effektiv drift, fagutvikling og tjenesteproduksjon av høy kvalitet
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon Ansvar for HMS og internkontroll   
  • Legge til rette for og sikre et godt samarbeid og etisk refleksjon med personal, pårørende og andre samarbeidsparter.
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra enhetsleder.  
Kvalifikasjoner
  • Bachelor innenfor helse, pedagogisk- og sosialfaglig høyskoleutdanning
  • Relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon 
  • Ønskelig med ledererfaring  
  • Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser
  • Kunnskap om relevant lovverk
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning  
  • Ønskelig med kunnskap om relasjonsledelse
  • Du må kunne arbeide selvstendig og i team 
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning  
  • Kunnskap om digitale kommunikasjonshjelpemidler
  • Fordel med kunnskap om Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9
  • Sertifikat for klasse B.
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 norsk språkprøve på mellomnivå
Personlige egenskaper
  • Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det   
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser 
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert  
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister       
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser  
  • Du kan vise til gode samarbeidsevner    
  • Stillingens omfang krever god psykisk helse 
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen
Vi tilbyr
  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
  • Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
  • Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • God opplæring
  • Oppstart etter avtale
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser, for tiden 595.000,- 
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    06.10.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5147, FYLLINGSDALEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3171930
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 21.09.2020