Ledig stilling

Senja kommune

Assistent / helsefagarbeider - helgestillinger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Seljebergan, Tjenesten for utviklingshemmede

Avdeling Seljebergan er en boenhet i tjenesten for utviklingshemmede (TFU). Den som tilsettes vil bli ansatt i Senja kommune med arbeidssted per tiden i Seljebergan, og har avdelingsleder som nærmeste overordnede.

Boenheten har 12 leiligheter og lokalisert på Finnsnes. Vi har ca 11 årsverk og yter hjemmetjenester i form av praktisk bistand og opplæring og hjemmesykepleie. Turnusen består av dagvakter, aftenvakter og langvakter på 12.5 t.

 

Senja Kommune er en del av sentralitetssone 5. Dette gir mulighet for sletting av studielån med kr 25.000,- pr. år etter gjeldende nasjonale retningslinjer. Se mer informasjon  

 

Seljebergan har følgende faste stillinger ledig for snarlig tiltredelse:

Helgestillinger

31% med jobb annen hver helg, både kortvakt og langvakt

23% med jobb hver 4 helg og hver 3 helg (4+4+3)

Personlige egenskaper:

Vi ser etter positive og lojale medarbeidere med god arbeidskapasitet, evne til å kommunisere og samarbeide. Det er også et krav at du er løsningsorientert og fleksibel. Du må være trygg, tydelig og engasjert i faget og sette tjenestemottakeren i fokus. Det kreves alminnelig god helse da arbeid med personer med spesielle behov kan være fysisk og psykisk krevende.

Arbeidsoppgaver

· Målrettet og faglig miljøarbeid opp mot tjenestemottaker

· Systematisk arbeid med handlingsplaner i tråd med tjenestemottakers vedtak

· Praktisk tilrettelegging for tjenestemottaker

· Samarbeid med andre relevante instanser.

· Rapportering i kommunens dokumentasjonsverktøy Profil og annen skriftlig dokumentasjon og møtevirksomhet.

Vi tilbyr:

· Et godt og inkluderende arbeidsmiljø, hvor vi legger vekt på fag- og teamsamarbeid

· Faglige utfordringer i et spennende fagområde

· Stort fokus på brukermedvirkning

· Fokus på kompetanseutvikling

· En kommune i stor utvikling og endring

· Gode pensjonsordninger i KLP.

· Lønn etter gjeldende tariff.

Kvalifikasjonskrav:

· Assistent eller Fagarbeider – hjelpepleier, helsefagarbeider eller barn- og ungdomsarbeider.

· Erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemning er ønskelig.

· Kunne bruke IKT-systemer / fagsystemet Profil.

I tilsettingen vil det bli lagt stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet, herunder bla kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevne.

For stillingen gjelder

· Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

· Politiattest, ikke eldre enn 3 mnd., kreves ved tilsettinger der det er lovpålagt (skal ikke vedlegges søknaden).

· I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

· Kopi av attester og vitnemål skal fremlegges ved intervju. Kopiene vil ikke bli returnert.

 

For opplysninger om stillingen, ta kontakt med virksomhetsleder Christine Berntsen tlf 917 90 182 mail: christine.berntsen@senja.kommune.no