Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Arkivar (førstekonsulent)

Offentlig forvaltning

Vi søker en engasjert og faglig dyktig arkivar til ledig stilling ved sakarkivet som vil være med på å videreutvikle arkiv og dokumentforvaltning ved Ahus.

Sakarkivet søker etter en person med erfaring og kompetanse fra arkiv i offentlig virksomhet. Vi er en enhet med 5 stillinger som er organisert i en egen seksjon i foretakssekretariatet. Vi har kontorer i moderne lyse lokaler på Nordbyhagen, Lørenskog, Avdelingen jobber aktivt for et godt arbeidsmiljø med høy trivsel i hverdagen. Sakarkivet opplever til tider en hektisk hverdag med faglige utfordringer og høy aktivitet. Vi tilstreber en effektiv og faglig god drift i samarbeid med våre brukere og tjenesteytere. Foretaket benytter Public 360 for elektronisk saksbehandling og arkiv.

Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn.

Arbeidsoppgaver:

  • Vurdering og journalføring av inngående post til foretaket
  • Kvalitetssikring og kontroll av dokumenter i Public 360
  • Aktiv bidragsyter til sikker drift, utvikling og effektivisering av det arkivfaglig arbeide
  • Delta og bistå med arkivfaglige vurderinger for hele foretaket
  • Selvstendig og oppfølgende kvalitetssikring og kontroll i sak- og arkivsystemet
  • Aktiv brukerstøtte, rådgivning innen saksbehandling og arkiv, kunne holde kurs
  • Delta i forbedrings- og prosjektarbeid i foretaket
  • Bistå innen andre oppgaver innen seksjonenes ansvar og oppgave portefølje

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på høyskolenivå fortrinnsvis innenfor arkiv, bibliotek og/eller dokumentbehandling. Kontorfaglig fagbrev med erfaring og kjennskap fra arkiv.  Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra arbeid med fullelektronisk arkiv og digital saksbehandling
  • Gjerne erfaring med å holde kurs og gjennomføre opplæring
  • Kunnskap om relevant lovverk/forskrifter, NOARK-systemer og digitale verktøy
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kunnskap om informasjonssikkerhet, krav knyttet til personvern og håndtering av personopplysninger

Personlige egenskaper:

  • Faglig engasjert, ansvarsbevisst, strukturert og effektiv
  • Du liker å dele kunnskap og jobber godt både i team og selvstendig
  • Du har gode kommunikasjonsevner er fleksibel, imøtekommende og serviceinnstilt
  • Initierer og bidrar til forbedring av prosesser på alle nivå i organisasjonen
  • Du overholder frister og leverer som avtalt
  • Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr:

  • En faglig utfordrende stilling med meningsfylte arbeidsoppgaver for personlig utvikling
  • Et hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø
  • Gode velferdstilbud (hytteutleie, tilbud innen kultur og trening)
  • Sentral beliggenhet, kort reisevei fra Oslo
  • Mulighet for hjelp til bolig og barnehageplass