• Företag
    Hamar kommune
  • Ansökningstiden
    30.09.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4078117
  • Se här för andra jobb från Hamar kommune
  • Uppdaterad 06.09.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Hamar kommune

Arkivar - 2. gangs utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Hamar kommunes sentralarkiv er det ledig 100 % fast stilling som arkivar. Arbeidssted Hamar rådhus. 

Sentralarkivet har p.t. 7,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Arkivfunksjonen ledes av arkivleder som er underlagt assisterende kommunedirektør i Administrasjonsavdelingen. Arkivfunksjonen er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen benytter sak/arkivsystemet ESA. Prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem er i startfasen. Kommunen er medlem av IKA Opplandene (Interkommunalt arkiv) fra 1. august 2021. 

Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til utvikling og forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystemet. Gode ferdigheter i bruk av IKT-verktøy vektlegges.

Arbeidsoppgaver:

  • elektronisk postmottak
  • postbehandling, skanning og journalføring
  • kvalitetssikringsrutiner
  • råd og veiledning (inkl. skranketjeneste), via telefon, chat, videomøte, personlig oppmøte m.v
  • noe arkivpleie – nær og fjernarkiv
  • eventuell deltakelse i prosjekter
  • andre oppgaver etter behov, restansekontroll, behandling av innsynsbegjæringer, systemarbeid,
    forefallende arbeid m.v.

Kvalifikasjoner:

  • arkivfag på høyere nivå innen arkiv- og dokumentbehandling, informasjonsforvaltning eller annen relevant utdanning
  • ønskelig med relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til offentleglova
  • ønskelig med erfaring fra veiledning
  • god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
  • kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse

Personlige egenskaper:

  • trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
  • god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
  • gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
  • fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
  • engasjert og positiv
  • systematisk, nøyaktig og målrettet
  • bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • kunne jobbe i åpent kontorlandskap

Vi tilbyr:

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • varierte arkivfaglige oppgaver
  • godt fagmiljø
  • medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
  • IA-bedrift
  • tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
 

  • Företag
    Hamar kommune
  • Ansökningstiden
    30.09.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4078117
  • Se här för andra jobb från Hamar kommune
  • Uppdaterad 06.09.2021