• Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    01.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6286619
  • Look here for other jobs from Bærum kommune
Vacancy

Bærum kommune

Akutthjelper- Vil du gjøre en forskjell for familier i en sårbar livssituasjon?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Akutthjelpen søker deg som ønsker å bidra med omsorg, støtte og trygghet i en krevende periode for småbarnsfamilier. Vi er et lavterskeltilbud som raskt trår til når foreldre opplever sykdom eller andre akutte utfordringer, og har behov for midlertidig hjelp i hjemmet.

Vår målgruppe er familier med spebarn/barn. Vi tilbyr praktisk bistand og avlastning på dagtid, vanligvis 2–3 halve dager i uken, i en periode på 2–4 uker. Målet er å komme i gang med hjelpen innen én uke etter henvisning, og vi samarbeider tett med helsestasjoner, barnevern, krisesentre og andre relevante instanser for å sikre helhetlig oppfølging.

Hos oss får du muligheten til å jobbe meningsfullt og nært med mennesker – i en tjeneste som virkelig utgjør en forskjell.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høgskoleutdanningen i helse-/sosialfag
  • 2 års arbeidserfaring  fra  arbeid med spebarn 0-6 mnd år
  • Førerkort klasse B
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B1

Det er ønskelig at du

  • disponerer egen bil  i tjenesten
  • har erfaring  med veiledning av foreldre
  • trives med fysisk aktivitet sammen med barn utendørs
  • at du har gode datakunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Omsorgsfull og brukerorientert: Viser genuin interesse for å møte den enkelte brukers behov på en best mulig måte, med fokus på trygghet, respekt og relasjonsbygging
  • Evne til selvstendig arbeid: Har god gjennomføringsevne og trygghet i å arbeide alene, noe som er avgjørende i arbeid som innebærer hjemmebesøk hos familier
  • Gode kommunikasjonsevner: Evner å etablere og opprettholde god kontakt med både brukere og deres barn, og kommuniserer tydelig, respektfullt og tilpasset situasjonen
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig: Håndterer endringer i dagsplaner og arbeidsoppgaver på en smidig måte, og tilpasser seg ulike behov og situasjoner i løpet av arbeidsdagen
  • Gode samarbeidsevner: Samarbeider godt med ulike instanser og fagpersoner, som helsestasjon, krisesenter, barnevern, Home-Start og andre relevante aktører

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Vi kan tilby et relativt nytt arbeidsmiljø med tre ansatte som vil gå opp veien sammen for å skape en god tjeneste
  • Akutthjelpen vil være knyttet til helsestasjonene i Bærum
  • Akutthjelperne har avdelingsmøter og en del fagmøter sammen med ansatte på helsestasjonen
  • Akutthjelpen er et team bestående av  medarbeidere der alle utfører samme oppgaver
  • Man får god tid hos brukerne og opplever å få gjort en verdifull innsats for de som trenger hjelpen
  • Hjelpen som gis er unik i sitt slag da det ikke er en lovpålagt oppgave, men et politisk ønske om å yte ekstra hjelp til de som trenger det mest

 

Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
 

  • Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    01.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6286619
  • Look here for other jobs from Bærum kommune