Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
15.06.2021Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
3882993Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune
- Uppdaterad 26.05.2021
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Innlandet fylkeskommune
Administrasjon, Økonomi og styring - Rådgiver økonomistyring
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Seksjon for økonomi og styring har ledig stilling som rådgiver innen økonomi– og virksomhetsstyring.
Om enheten
Seksjon for økonomi og styring inngår i administrasjonsavdelingen i sentraladministrasjonen i fylkeskommunen. Seksjonen er fylkeskommunens fagenhet for økonomistyring, budsjett, regnskap, virksomhetsstyring og systemforvaltning av ERP-systemet.
Vi søker deg som
- har utdanning innen økonomi
- har erfaring innen økonomi- og/eller virksomhetsstyring
- har interesse av å være med å utvikle disse prosessene i fylkeskommunen
Vi tilbyr
- interessante og varierte arbeidsoppgaver
- et godt faglig og utviklingsorientert arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidstidsordning
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- et godt arbeidsmiljø med et aktivt bedriftsidrettslag, kunstforening mv.
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- arbeidssted Hamar
Arbeidsoppgaver
Aktuelle arbeidsoppgaver knyttet til stillingen er:
- virksomhetsstyring og deltakelse i de interne styringsprosessene i fylkeskommunen
- rapportering og oppfølging av fylkeskommunens totaløkonomi
- mål – og resultatstyrin
- utviklingsarbeid bla. digitalisering av styringsprosessene
- saksbehandling, analyser og utredninger
Medarbeiderne kan også få andre oppgaver i seksjonen, avhengig av interesse, behov og kvalifikasjoner.
Kvalifikasjoner
- utdanning innen økonomi på Master-nivå (siviløkonom e.l.)
- relevant erfaring innen arbeidsområdene økonomistyring, budsjettarbeid og/eller virksomhetsstyring er en fordel
- søker må like å jobbe med og håndtere store mengder data/tall, bruke digitale styringsverktøy og inneha gode kunnskaper innen Excel
- beherske norsk skriftlig godt og kunne bidra til å skrive dokumenter og saksfremlegg
Egenskaper
Vi ønsker en medarbeider som:
- har gode analytiske egenskaper og kan gjennomføre analyser
- er utviklingsorientert og kan ta ledelsen i faglig utviklingsarbeid
- har stor arbeidskapasitet
- jobber godt selvstendig og ser nye muligheter
- har godt humør
Vi jobber mye i team og har utstrakt samarbeid med andre fagmiljøer. Det kreves svært gode samarbeidsegenskaper.
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Företag
Innlandet fylkeskommuneAnsökningstiden
15.06.2021Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntal befattningar
1Karriere-kod
3882993Se här för andra jobb från Innlandet fylkeskommune
- Uppdaterad 26.05.2021